Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Több járművön is dolgozik a DEAC GMT Racing Technology
A következő, 2022-es szezonra kettő autót is felkészít az FRT rallye versenyekre a Debreceni Egyetem Műszaki Karának mérnökhallgatói csapata, amin belül az idei évtől egy külön részleg kizárólag pneumobilok építéséért felel. Az őszi Techtogether Automotive Hungary-n is részt vevő, a Debreceni Egyetem Atlétikai Clubbal (DEAC) együttműködő csapatról és annak terveiről Gábora András és Géresi Zoltán Gergő felkészítő tanárokat kérdeztük.
A DEAC GMT Racing Technology névelődje, a GMT Racing Team mintegy 15 éves múltra tekint vissza. Tudnátok egy kicsit mesélni a csapat történelméről?
Gábora András: A versenyzés a Pneumobil versenyekkel kezdődött 2008-2019 között, a 2020/21-es szezonban csupán online versenyt szerveztek. A folytatást az Elektromobil versenyeken való részvétel jelentette 2009-2012 között, a későbbiekben pedig mondhatni minden magyarországi alternatív hajtású versenyen indultunk (Széchenyi-futam, Alt-Race, MVM Energia futam). Külföldi megmérettetések közül az európai Shell Eco Marathon versenyen való részvételünk a legemlékezetesebb.
Géresi Zoltán Gergő: 2018-ban az Országos Szlalom Bajnokságon egy költséghatékony konstrukcióval álltunk rajthoz, ami már az első szezonjában kupát hozott számunkra. Annak ellenére, hogy kezdők voltunk a kategóriában, egészen jó eredményeket értünk el. 2019-ben már minden versenyt technikai probléma nélkül fejeztünk be, és egyet sem kellett feladnunk.
Szeptemberben alakult meg egy külön pneumobil építésére szakosodott részleg a csapaton belül DEAC BAirZ néven. Milyen megfontolásból akartok új névvel indulni a Pneumobil versenyeken?
G.A.: Az elmúlt két évben a végzett hallgatók után nem alakult ki utánpótlás. Emiatt döntöttünk az új csapat megalapítása mellett.
G.Z.G.: A hallgatók aktivitása és a jelenléti oktatás nagyban segítette az új csapat megalapítását. Szeptember elejétől kezdve, október 1-gyel bezárólag toborzást tartottunk, így most a DEAC GMT Racing Technology tagjainak egy nagy része elsőéves hallgató, továbbá sokuk a DEAC BAirZ tagjai. A csapatunk különlegessége, hogy egy összetett, többszintű, jól szervezett közösségről beszélünk, amely több különböző versenyen is részt fog venni a következő szezonban.
Jelenleg milyen FRT rallye versenyekre felkészített autója van csapatnak? Mióta használja azt, esetleg tervben van egy új jármű beszerzése? Amennyiben igen, miért?
G.Z.G.: Jelenleg a járműveink támogatókat várnak, hiszen a tudás és az elszántság adott. Amit tudunk és amire képesek vagyunk, az az építés és a gyártás, ezen túlmenően az autókhoz széria alkatrészekre van szükségünk, utóbbiakat elsősorban támogatásokból tudjuk beszerezni. A következő szezonban kész autókkal tervezünk megjelenni. Terveink közt szerepel egy meglévő Lancia Delta 836-os felkészítése, amelyhez már elkezdtük az alkatrészek beszerzését, illetőleg egy motorfelújításra váró Fiat Punto GT versenykész állapotba hozása. Ezenfelül a 2018/2019-es szezonban használt Fiat Puntot gyakorlás céljából rendbe hozzuk. Ezek olyan tervek, amik biztosan megvalósulnak.
Még milyen versenyeken fog indulni a csapat az FRT rallye-n kívül?
G.Z.G.: Terveink szerint a 2022-es szezonban a Lancia Delta 836-os már készen áll az Euroringen szervezett Euroring 4h megbízhatósági versenyre, amin részt szeretnénk venni. Emellett teszt kategóriában fogunk rajthoz állni a Rally3 bajnokságon, illetve szeretnénk előfutóként szerepelni a Rally1-2 versenyeken.
Okoztak valamilyen nehézséget a járműépítésben vagy más területeken a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt bevezetett intézkedések az év első felében?
G.A.: Sajnos igen. A 2020-as Pneumobil versenyre csak félig készült el a járművünk, amit a márciusi leállás miatt idén nem tudtunk befejezni.
G.Z.G.: Az Országos Szlalom Bajnokság szünetelésével az autót üzemképesen leállítottuk és kivártunk. Amikor újra megnyílt a lehetőség a versenyzésre, egy komolyabb átvizsgálás és mosás után regisztráltunk a Bajnokságra.
Hány fős most a DEAC GMT Racing Technology? Felvetődött a csapatbővítés lehetősége? Ha igen, milyen képzést folytató hallgatók jelentkezését várjátok a leginkább?
G.A.: Jelenleg a csapat létszáma és a különböző szakok megoszlása kielégítőnek tűnik. A csapatunkat gépészmérnök, járműmérnök, mechatronikai és környezet mérnök hallgatók alkotják.
G.Z.G.: A csapat harminc főből áll. Jelenleg öt projekt van folyamatban, ez azt jelenti, hogy egy projektre hat fő jut. Természetesen átjárás van a projektek között, a hallgatók nem elszigetelten dolgoznak, ennek köszönhetően minden projektre és folyamatra rálátnak.
A DEAC GMT Racing Technology indulni fog a novemberi Techtogether Automotive Hungary-n. Hogyan készül a csapat a közelgő versenyre?
G.A.: Jelenleg a saját járműveink fejlesztési feladataival, mint tervezéssel, rajzolással, illetve programozással foglalkozunk, és várjuk a Techtogether kihívásait.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!