Techtogether Jól teljesített a SZEngine új motorja

Jól teljesített a SZEngine új motorja

Végh Martin | 2021.09.20 10:23

Jól teljesített a SZEngine új motorja

Csapatkép az augusztusi Formula Student Easten, előtérben az új motorral | Fotó: Facebook/SZEngine - Formula Student Team | Engine Development

Az elvártak szerint, hiba nélkül teljesített a SZEngine új motorja az idei versenyszezonban. A mérnökhallgatói csapat előtt álló legfőbb feladat a motor továbbfejlesztése, hogy partnere, az Arrabona Racing Team jövőre egy még többet nyújtó erőforrással állíthassa rajthoz autóját. A Széchenyi István Egyetem motorépítő csapatának terveiről és idei évéről Hadarits Milán konstrukciós vezetőt kérdeztük.

Okoztak-e valamilyen nehézséget a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt bevezetett intézkedések az év első felében?

Sajnos a járvány az élet minden területére hatással volt, így nekünk is szembe kellett nézni új, eddig nem ismert kihívásokkal. Leginkább a gyártási feladatoknál tapasztaltunk nehézségeket, annak ellenére, hogy a támogatóink erőn felül próbáltak segíteni.

A csapat idei szezonra készített új, SZEngine 690 jelölésű motorja a 2016 óta partner Arrabona Racing Team versenyautójába építve a Formula Student Austria és East versenyeken bizonyíthatott. Hogyan szerepelt az erőforrás a kettő versenyen?

Büszkén jelenthetem, hogy hiba nélkül, az elvárások szerint teljesített a motor. Ezt a mért köridők is alátámasztják, nem elvitatva az autó konstrukciójának érdemeit, amik nélkül ez nem sikerülhetett volna.

Mivel egy új fékpadot is fel kellett állítani, a kettő nyári versenyig csak a gyári motor szívórendszerének áttervezésére maradt idő. Milyen főbb fejlesztések várhatóak a következő szezonra készülő EVO8-ban? Mennyire segítették az idén szerzett tapasztalatok a fejlesztés irányának meghatározását?

Igen, idén a fékpad fejlesztése és az új motorgeneráció megismerése elég nagy feladat volt, így tudatos döntés volt, hogy a szezon a későbbiek megalapozásáról fog szólni. Mindezeken túl elégedettséggel tölt el, hogy a szívórendszer mellett idén is alkalmaztunk más fejlesztést is.

Abszolút meghatározzák a fejlesztés irányát az idei évben szerzett tapasztalatok. Azt, hogy milyen fejlesztéseket fogunk elvégezni, még nem szeretném elárulni. A Design Freeze videónkban minden tervet részletesen be fogunk mutatni.

A SZEngine 690-es motorja idén az Arrabona Racing Team ART_08-as versenyautóját hajtotta.

A SZEngine 690-es motorja idén az Arrabona Racing Team ART_08-as versenyautóját hajtotta. | Fotó: Facebook/SZEngine - Formula Student Team | Engine Development

Előreláthatóan milyen szerepet fog kapni a 3D nyomtatás az EVO8 építésében?

A tervek szerint szeretnénk idén olyan alkatrészeket is 3D nyomtatással előállítani, amik eddig nem ezzel a technológiával készültek.

Elképzelhető, hogy a következő szezonokban az Arrabona Racing Teamen kívül más csapatnak is fog motort szállítani a SZEngine?

Tapasztalatunk már van abban, hogyan kell kiszolgálni két csapatot; nem könnyű. Szerencsére más csapatok is elismerik a munkánkat. Meglátjuk, mit hoz a jövő, nem zárkózunk el semmitől.

A csapat részt tervez venni a novemberi Techtogether Automotive Hungary-n, esetleg még valamilyen másik idei versenyen?

A Techtogether Automotive Hungary már egy bejáratott statikus versenyszám, amelyen minden évben megmérettetjük magunkat, ez idén sem lesz másképp. Ha a járványhelyzet lehetővé teszi és lesz rá lehetőségünk, más versenyen is szívesen „rajthoz állunk.”

A csapat fő profilja a motorépítés. Ez mennyire köszön vissza tagjainak karrierterveiben?

A csapattagok azért lépnek be a SZEngine-be, mert valami hasonló dologgal szeretnének foglalkozni később is. A csapattól távozók közül szinte mindenki valamilyen motor- vagy járműfejlesztéshez közeli pozícióban helyezkedik el az egyetemi évei után.

Kiemelt Partnereink