Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól teljesített a SZEngine új motorja
Az elvártak szerint, hiba nélkül teljesített a SZEngine új motorja az idei versenyszezonban. A mérnökhallgatói csapat előtt álló legfőbb feladat a motor továbbfejlesztése, hogy partnere, az Arrabona Racing Team jövőre egy még többet nyújtó erőforrással állíthassa rajthoz autóját. A Széchenyi István Egyetem motorépítő csapatának terveiről és idei évéről Hadarits Milán konstrukciós vezetőt kérdeztük.
Okoztak-e valamilyen nehézséget a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt bevezetett intézkedések az év első felében?
Sajnos a járvány az élet minden területére hatással volt, így nekünk is szembe kellett nézni új, eddig nem ismert kihívásokkal. Leginkább a gyártási feladatoknál tapasztaltunk nehézségeket, annak ellenére, hogy a támogatóink erőn felül próbáltak segíteni.
A csapat idei szezonra készített új, SZEngine 690 jelölésű motorja a 2016 óta partner Arrabona Racing Team versenyautójába építve a Formula Student Austria és East versenyeken bizonyíthatott. Hogyan szerepelt az erőforrás a kettő versenyen?
Büszkén jelenthetem, hogy hiba nélkül, az elvárások szerint teljesített a motor. Ezt a mért köridők is alátámasztják, nem elvitatva az autó konstrukciójának érdemeit, amik nélkül ez nem sikerülhetett volna.
Mivel egy új fékpadot is fel kellett állítani, a kettő nyári versenyig csak a gyári motor szívórendszerének áttervezésére maradt idő. Milyen főbb fejlesztések várhatóak a következő szezonra készülő EVO8-ban? Mennyire segítették az idén szerzett tapasztalatok a fejlesztés irányának meghatározását?
Igen, idén a fékpad fejlesztése és az új motorgeneráció megismerése elég nagy feladat volt, így tudatos döntés volt, hogy a szezon a későbbiek megalapozásáról fog szólni. Mindezeken túl elégedettséggel tölt el, hogy a szívórendszer mellett idén is alkalmaztunk más fejlesztést is.
Abszolút meghatározzák a fejlesztés irányát az idei évben szerzett tapasztalatok. Azt, hogy milyen fejlesztéseket fogunk elvégezni, még nem szeretném elárulni. A Design Freeze videónkban minden tervet részletesen be fogunk mutatni.
Előreláthatóan milyen szerepet fog kapni a 3D nyomtatás az EVO8 építésében?
A tervek szerint szeretnénk idén olyan alkatrészeket is 3D nyomtatással előállítani, amik eddig nem ezzel a technológiával készültek.
Elképzelhető, hogy a következő szezonokban az Arrabona Racing Teamen kívül más csapatnak is fog motort szállítani a SZEngine?
Tapasztalatunk már van abban, hogyan kell kiszolgálni két csapatot; nem könnyű. Szerencsére más csapatok is elismerik a munkánkat. Meglátjuk, mit hoz a jövő, nem zárkózunk el semmitől.
A csapat részt tervez venni a novemberi Techtogether Automotive Hungary-n, esetleg még valamilyen másik idei versenyen?
A Techtogether Automotive Hungary már egy bejáratott statikus versenyszám, amelyen minden évben megmérettetjük magunkat, ez idén sem lesz másképp. Ha a járványhelyzet lehetővé teszi és lesz rá lehetőségünk, más versenyen is szívesen „rajthoz állunk.”
A csapat fő profilja a motorépítés. Ez mennyire köszön vissza tagjainak karrierterveiben?
A csapattagok azért lépnek be a SZEngine-be, mert valami hasonló dologgal szeretnének foglalkozni később is. A csapattól távozók közül szinte mindenki valamilyen motor- vagy járműfejlesztéshez közeli pozícióban helyezkedik el az egyetemi évei után.