Techtogether Elrajtolt a Techtogether Automotive Hungary

Elrajtolt a Techtogether Automotive Hungary

Pörge Béla | 2021.11.16 12:22

Elrajtolt a Techtogether Automotive Hungary

Fotó: Szammer Nikolett

Az idei évben már kilencedik alkalommal kerül megrendezésre az Automotive Hungary kiállítás, de a 2021-es rendezvény mégis egyedi: először rendezik hibrid formában, részben online, részben pedig fizikai valóságban a kiállítást. A megnyitó után Dr. Palkovics László és Bári Gergely kerekasztal-beszélgetésével elrajtolt a Techtogether Automotive Hungary is.

Hirdetés

A kiállítás megnyitóján elsőként Szilvási Krisztina, a Hungexpo kereskedelmi igazgatója beszélt, aki kiemelte, hogy szükség van minden szakma esetében a szakemberek rendszeres találkozására. Ezt a technológia gyors változása csak erősíti, különösen most, ebben a turbulens időszakban.

A kereskedelmi igazgató rámutatott, hogy a járműipar és a rendezvényipar is egyaránt a járványtól leginkább szenvedő iparágak közé tartozik. Bár más-más módon, de mindkét területen a korábbinál is nagyobb szükség van az innovációra és rugalmasságra.

Szilvási Krisztina beszéde végén megköszönte a rendezvény szakmai támogatóinak szerepét, és emlékeztetett rá, hogy a Hungexpo megújulva, felújított csarnokokkal és új épületekkel várta a rendezvényt.

Ne aggódjunk, jól van a járműipar!

Kilián Csaba, a MAGE ügyvezető titkára folytatta a megnyitót, aki azt emelte ki, hogy a járműiparban tapasztalható sok kihívás lehetőséget is ad azok számára, akik időben és jól döntenek. Az ilyen szereplők előre juthatnak, akár sokkal gyorsabban is, mint korábban. Kilián Csaba megköszönte a MAGE tagvállalatainak a részvételt, illetve minden más résztvevő szervezetnek is. Külön kiemelte a Techtogether Automotive Hungary verseny fontosságát, végül megköszönte az ITM támogatását is.

Prof. Dr. Palkovics László, Innovációs és Technológiai miniszter zárta a megnyitót. A miniszter ugyan figyelmeztetett, hogy a járványt még nem győztük le, de úgy vélte, hamarosan visszaáll az élet a rendes kerékvágásába, ahogyan a gazdaság már szinte vissza is állt: soha nem dolgoztak annyian hazánkban, mint idén augusztusban, a GDP növekedése a kormány szerint 6,8 és 7 százalék, az EU szerint 7 és 7,5 százalék között lesz.

Palkovics László hangsúlyozta, hogy jól van az autóipar, és a kihívások ellenére rendbe jön ez az iparág. Mint fogalmazott, most útkeresés folyik, és bár egyértelműen haladunk az elektromobilitás felé, még vannak nyitott kérdések, ilyen például a szintetikus üzemanyagok használata vagy a hidrogén szerepe. A miniszter szerint a hidrogén felhasználása azért fontos, mert az atomenergiát, és a megújuló energiát (pl. napenergia) is nehezen tudják más formában tárolni, a problémára viszont a hidrogén köztes energiatárolóként megoldást jelenthet.

Motorsport a modern világban

A kiállítás megnyitóját követően került sor Prof. Dr. Palkovics László Innovációs és Technológiai miniszter és Bári Gergely, a HUMDA Lab Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójának kerekasztal-beszélgetésére, ez az esemény egyben megnyitotta a 2021-es Techtogether Automotive Hungary programjainak sorát.

Zsupanek Bence előadása.

Zsupanek Bence előadása. | Fotó: Szammer Nikolett

Palkovics László a beszélgetés elején kitért arra, hogy a megújuló energiák fejlődésével és a környezetvédelem előtérbe kerülésével az elmúlt években kicsit megosztóvá vált a motorsport és az autóversenyzés a belső égésű motorok miatt. Ez ellen a közlekedésbiztonság népszerűsítésével lehet tenni, ebben a HUMDA is szerepet vállal, ahogyan a másik fontos elemben is, ami az alternatív hajtású járművekkel való versenyzés.

Bári Gergely szerint a motorsport hívószó a fiatalok felé, a HUMDA pedig felkarolja a technológiai fejlesztéseket. Ezek közé tartozik egyrészt az önvezetés, a háttérkutatások és projektek célja az önvezető versenyautók, vagy másképpen fogalmazva a robotpilóták kifejlesztése. A másik fontos fejlesztési irány az alternatív hajtások, így például az elektromobilitás és hidrogén használata.

A Techtogether hozzájárul a világszínvonalú magyar mérnökök képzéséhez

Bári Gergely és Palkovics László egyetértettek abban, hogy a jó magyar mérnökök bárhol megállják a helyüket, erre több példát is látni a motorsport világában. Mindketten úgy vélték, hogy a Techtogether az ilyen mérnökök képzését segíti.

A M1RA csapatának tagjai a HUMDA kerekasztal-beszélgetésén.

A M1RA csapatának tagjai a HUMDA kerekasztal-beszélgetésén. | Fotó: Szammer Nikolett

A miniszter emellett kiemelte, hogy jó a magyar mérnökképzés, ennek is köszönhető, hogy a világon bárhol találkozhatunk jó magyar mérnökökkel. Mint fogalmazott, most mindenki autós mérnök akar lenni, ehhez hozzájárul a jó környezet, azaz a nagy autógyárak hazai jelenléte. Végül a hagyományokat is kiemelte, felhozva Galamb János példáját.

Lesz újra magyar Forma-1-es pilóta?

A 2008-as gazdasági világválságot igen megsínylette a motorsport. Bizonyos szinten igaz ez a mostani válságra is, hiszen a nézők nem tudtak kimenni a versenyekre, sokszor el is maradtak a futamok. Ugyanakkor a szektor sokkal jobb helyzetben van, Palkovics László ezt magyar példákon át érzékeltette: a kormány létrehozta a HUMDA-t, Hajdúnánáson MotoGP pálya épül és a Hungaroring felújításáról is hamarosan döntés születik.

Távlati cél, hogy legyenek magyar versenyzők az itt jelenlévő versenysorozatokban, sőt, a miniszter egyenesen magyar bajnokokat vár el Talmácsi Gábor és Michelisz Norbert nyomán. A Forma-1 ebből a szempontból kivétel, a motorsport leghíresebb versenyében a cél, hogy Baumgartner Zsolt után ismét legyen magyar pilóta.

A kerekasztal-beszélgetés mindkét résztvevője egyetértett abban, hogy a versenysportban való érvényesüléshez a fiataloknak sokat kell tanulniuk, szükség van a megfelelő attitűdre és nyitottságra, és természetesen nem árt az autók, motorok iránti érdeklődés.

Ahogyan arról korábbi cikkünkben beszámoltunk, a kerekasztal-beszélgetést követően Zsupanek Bence e-sportoló, szimulátorversenyző beszélt a szimulátorversenyzésről, mint a tehetségkutatás eszközéről, 11 órától pedig a HUMDA Lab kerekasztal-beszélgetésére került sor, az ETCR versenyautóról mérnökszemmel címmel.

Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink