Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
OMV: a jövő üzemanyagán dolgozunk
A szabadságolási szezon kezdetére időzítette 100-as oktánszámú benzintermékének bemutatóját az olajipari cég.
A címbeli kijelntéssel büszkélkedett Josef Nikolai Schubert (nyitóképünkön), az OMV termékfejlesztési és innovációs részlegének vezetője, aki részletesen bemutatta a MaxxMotion 100plus üzemanyag jellemzőit. A terméknév végén található plus-ban van elrejtve minden fejlesztés, amelyet ebben az innovatív készítményben találunk. A prémium benzin egyrészt teljesíti a World Wide Fuel Charter (WWFC) szabványrendszerének ötös, legmagasabb kategóriájában foglalt követelményeket, másrészt tartalmaz egy olyan súrlódásmódosítót is, amely a hengerfal és a dugattyúk közötti kedvezőbb kenést biztosítja. Az ígéretek szerint továbbá rendkívül tiszta munkát végez a motortérben, égési lerakódásokat nem hagy kialakulni. A termék az elhangzottak szerint a MaxxMotion 100-as prémium benzinnel azonos áron kerül a kutakra.
Az OMV bemutatott két szelepet is, amelyek közül az egyiket égéstermék-lerakódások szennyezték, míg a másik érintetlen, tiszta felületű volt. Az nem derült ki, milyen típusú autóból kerültek az asztalra a minták, milyen hosszan és milyen üzemanyagnak volt kitéve a szelep: a demonstráció csak azt volt hivatva megmutatni, hogy egy lerakódás akár több milliméter vastag is lehet, és alapvetően befolyásolhatja a kompressziót, az égést.
Mint azt Josef Nikolai Schubert magyarázta, növekedett a fogyasztók üzemanyagok iránti elvárása, ezért is működik együtt a cég már hosszú ideje a legnagyobb európai autóipari szereplőkkel és egyetemek kutatólaborjaival. Az üzemanyag alapvetően befolyásolja a gépkocsi élettartamát, a termék nemcsak a kibocsátásra és a hatékonyságra, hanem a motor hangjára és a vibrációkra is hatással van. Wéber Gábor autóversenyző az OMV MAxxMotion 100plus üzemanyag mellett érvelve azt magyarázta, hogy amint a gyári, középértékekre beállított gépkocsi motorokat is lehet bizonyos határok között tuningolni, úgy az üzemanyagból is ki lehet hozni a maximumot.
Honlapunk kérdésére, hogy mi az OMV válasza az elektromos forradalomra, az egyre több hibrid hajtású autó megjelenésére, valamint a tartósan alacsony olajárak miatti ipari gondokra, Josef Nikolai Schubert úgy válaszolt, természetesen tudatában vannak annak, hogy a hibrid és az elektromos hajtású gépkocsik elterjedőben vannak. A fejlődés megállíthatatlan, egyre több ilyen autót látunk az utakon, ám egyelőre nem jelentkezik olyan együttható a számításokban, amely az elektromos autók miatti esetleges üzemanyag-eladási csökkenést jelezné. A szakember elmondta: az OMV természetesen készül az alternatív meghajtású gépkocsik korszakára, a technológia fejlődését szakmai szinten követi, és szándékában áll megfelelő üzemanyagot fejleszteni és szolgáltatni a hibrid autók részére.
Megint jobban fogy az üzemanyag
A magyar fogyasztók újra bátrabban költenek benzinre, gázolajra, kis szerencsével 2016 végére a magyarországi éves üzemanyag-fogyasztás mértéke elérheti a pénzügyi-gazdasági válság kitörése előtti szintet, valamint a prémium-üzemanyagok is szépen fogynak – foglalta össze a Magyar Ásványolaj Szövetség által rögzített trendeket Balogh Tibor, a szervezet elnöke, aki egy személyben az OMV Hungária ügyvezető igazgatója is. A kedvező trendeket a számok nyelvén is bemutatta a szakember. 2012-ben 2,7 milliárd, 2013-ban majdnem 2,8 milliárd, 2014-ben csaknem 3 milliárd, tavaly pedig már 3 milliárd 182 millió liter üzemanyagot értékesítettek az ásványolaji szervezethez tartozó magyarországi kutak. Ebből 1 milliárd 257 millió liter benzin, és 1 milliárd 924 millió liter gázolaj volt. Már Idei kimutatások is léteznek, az egy évvel ezelőttihez képest januártól májusig 6,6 százalékkal fogyott több üzemanyag, ehhez a benzintermékek 5,6, a gázolaj-készítmények pedig 7,6 százalékos növekedéssel járultak hozzá.
Balogh Tibor, a Magyar Ásványolaj Szövetség elnöke, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója |
Prémium (tehát emelt oktánszámú) termékekből 2011-ben fogyott a legkevesebb, 82 millió liter, azóta határozott növekedés észlelhető, 2012-ben már 86 millió, 2013-ban 94 millió, 2014-ben pedig már 117 millió liter volt az összfogyasztás prémium benzin, illetve gázolaj termékekből. A prémium-eladás lényegesen jobban növekszik, mint a teljes üzemanyag-piaci eladások, 2014 és 2015 között 24 százalékos növekedés volt tapasztalható. Ami az idei adatokat illeti, azok sem adnak okot szomorkodásra, idén januártól márciusig már 48 millió liter felett volt a prémium üzemanyag-fogyasztás. Ezt a meredek emelkedést Balogh Tibor a markáns árcsökkenéssel magyarázta, de be lehet tudni annak is, hogy egyre több olyan modern gépkocsi lép be a piacra, amely a prémium-kategóriát igényli.
Balogh Tibor érdekességképpen idézett egy tavalyi KSH-statisztikát, eszerint 3 millió 197 ezer belső égésű motoros személygépkocsi volt nyilvántartásban Magyarországon, emellett 8290 hibrid meghajtású gépkocsi és csupán 342 elektromos személyautó.