Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét olcsóbban utazhatnak a németek
Hozzájárult a német törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarája (Bundesrat) az általános drágulás hatásainak ellensúlyozását szolgáló kedvezményes közlekedési bérlet intézményének felújításához, a helyi és a térségi közösségi közlekedésben országszerte érvényes bérletet így májustól bevezetik.
A Németország-menetjegy (Deutschlandticket) elnevezésű bérlet 49 euróba kerül. Ez az ár az utasoknak komoly megtakarítást jelent, tekintve, hogy például Berlinben 86 euróba kerül a havi bérlet, és súlyos bevételkiesést a közlekedési vállalatoknak.
A szövetségi parlament (Bundestag) hosszú egyeztetés után, március közepén fogadta el a tavaly nyáron kipróbált bérleti konstrukciót, amelyet a Bundesrat végül változtatás nélkül jóváhagyott. Az egyelőre 2025-ig szóló megállapodás szerint a szövetségi kormány és a tartományok fele-fele arányban, együttvéve évente hárommilliárd euróval segítik ki a közlekedési vállalatokat.
A Deutschlandticket április 3-tól kapható, havonta fizetendő és bármikor lemondható éves bérletként. Az okostelefon-alkalmazással, chipkártyaként vagy kinyomtatott QR-kódként használható bérlet az egész országban érvényes a helyi közösségi közlekedési vállalatok járatain és a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain.
Népszerű volt korábban
Elődjét az úgynevezett kilenceurós menetjegyet (9-Euro-Ticket) 2022-ben vezették be a nyári hónapokra, a június-augusztusi időszakra. Az energiaárak és az infláció emelkedésének ellensúlyozását szolgáló támogatások egyikeként bevezetett kedvezményes nyári havi bérletből 50 millió kelt el.
A szövetségi kormány egy sor további lépéssel, egyebek mellett a földgáz áfájának csökkentésével és a földgáz, a távhő és az áram árának korlátozását jelentő úgynevezett árfék programokkal igyekszik enyhíteni az Oroszország Ukrajna elleni támadásával összefüggő lakossági és vállalati terheket. A támogatási programok összértéke nagyjából 300 milliárd euró.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!