Elemzések Továbbra is ragaszkodnak az autóhoz a németek

Továbbra is ragaszkodnak az autóhoz a németek

autopro.hu/P.B. | 2022.08.30 06:21

Továbbra is ragaszkodnak az autóhoz a németek

Fotó: Pexels

Felmérés készült Németországban a nyárra bevezetett kilenceurós jegyről. A válaszok alapján sokan tették le az autót a jegy miatt, ám a kedvezmény nélkül csak kevesen tartanak ki a tömegközlekedés mellett.

Hirdetés

Mint ismert, Németországban a nyáron egy akció keretében egy hónapra érvényes, mindössze 9 euróba (3600 forintba) kerülő jegyet vezettek be, ami az Intercity és a nemzetközi gyorsvonatok kivételével minden vonatra, helyközi buszra és helyijáratos tömegközlekedési eszközre érvényes volt. Az akció miatt megnövekedett az utasok száma, ezt a közlekedési vállalatok nehezen tudták kezelni, az autopro.hu is beszámolt róla, hogy Drezdában például muzeális villamosokat is forgalomba helyeztek.

Az akciónak hamarosan vége, annak kiértékelése még komoly feladat lesz, azonban az online felmérések már megkezdődtek: a YouGov kutatását már közölték is, eszerint ugyan sokan kipróbálták a jegyet, de akció nélkül a többség marad az autózás mellett.

A válaszadó felnőttek 31 százaléka gyakran használta a kampányjegyet olyan útvonalakon, ahol egyébként autózott volna. További 18 százalék nyilatkozott úgy, a jegynek köszönhetően kifejezetten a helyi tömegközlekedést vette igénybe autó helyett. Ugyanakkor 22 százalék csak olyan útvonalon utazott a kilenceurós jeggyel, ahol egyébként sem autózott volna.

Sokan próbálták ki

A felmérés szerint a németek 28 százaléka vett már legalább egyszer kilenceurós jegyet. További 22 százaléknak volt olyan létező bérlete, ami mellé kedvezményt vehetett igénybe az akciónak hála. A megkérdezettek csaknem negyede elsősorban munkába járásra használta a kampányjegyet – körülbelül ugyanennyien kirándulásra használták azt.

A kutatásban nem kérdezték meg, hogy az utazások a jegy nélkül is megtörténtek volna. Egy iparági tanulmány ugyanakkor kimutatta, hogy a tömegközlekedéssel megtett utazások mintegy negyede egyáltalán nem valósult volna meg a jegy nélkül – tehát hozott új utasokat a kampány.

Az olcsó jegyet használók véleménye eltér abban a kérdésben, hogy a jövőben gyakrabban fognak-e tömegközlekedést használni, mint a kampány előtt: 18 százalék biztosan szeretne gyakrabban buszozni és vonatozni a jövőben, 22 százalék pedig nem. A döntő többség – 55 százalék – csak hasonló akciók alkalmával tenné le az autóját a tömegközlekedés kedvéért – írja az Automobilwoche.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink