Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét elektromos buszok jönnek Budapestre
Ismét elektromos buszokat tesztelnek Budapesten, két elektromos MAN-t próbál ki a BKK: a már bevett „tesztvonalnak” mondható 105-ös és 210-es vonalon július 17-e és augusztus 3-a között egy szóló, a 8E vonalon pedig egy csuklós járművel találkozhatnak az utasok július 21-e és 29-e között.
Az elektromos átállás jegyében kifejezetten gyakran találkozhatnak tesztbuszokkal a fővárosiak – noha nem mindig sikerül jól egy ilyen teszt, de pont ez a lényege ezeknek az akcióknak, kipróbálni az adott járművet és technológiát. A nyári időszak a klíma miatt kifejezetten izgalmas lehet a hatótávolságot illetően, talán ezért is tesztel rögtön két buszt a BKK július második felében.
Az e105 és e210 jelzésű vonalakon közlekedő MAN Lion’s City 12E szólóbusz ismerős lehet, ilyet már teszteltek a fővárosban, valamint ilyen autóbuszok szolgálnak Veszprémben. A modell csuklós verziója – amit az e8E vonalon tesztelnek majd -, a Lion’s City 18E Magyarországon eddig csak tesztelésen járt, például Székesfehérváron, ahol az autopro.hu is megnézte.
Az említett járatok plusz szolgáltatásként, a 105-ös, a 210-es és a 8E járatok menetrendi indulásain felül közlekednek, és ingyenesen lehet kipróbálni őket. A Budapesten közlekedők által már ismert BudapestGO alkalmazásban percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre járnak az elektromos tesztbuszok – írja a BKK.
Elegendő hatótávolság?
A jelenlegi teszt során kipróbált buszok egy feltöltéssel akár 350 kilométert is meg tudnak tenni, a fékezéskor visszanyert energiát pedig visszatáplálják a rendszerbe. A teszt alkalmával belvárosi, külvárosi sík és hegyvidéki környezetben egyaránt megfordulnak a buszok, és az időjárás-előrejelzések szerint a légkondicionáló berendezésükre is bőven szükség lesz – magyarán élesben kiderül, hogy a 350 kilométer elegendő-e egy napi fordára. Papíron igen.
A tisztán elektromos hajtású, alacsony padlós autóbuszok fővárosi tesztje a BKK és az ArrivaBus együttműködésének köszönhetően valósul meg – jegyzi meg a BKK közleménye.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!