Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csak elektromos cégautókat engedélyez a Telekom
Január eleje óta a Deutsche Telekom céges autóra jogosult munkatársai csak tisztán elektromos autót rendelhetnek. Az erről szóló döntést Olga Nevska flottamenedzser hozta meg – egyelőre a multi németországi dolgozóit érinti az intézkedés, de később kiterjedhet más országokra is.
Lehetséges, hogy az elektromos átállást nem a magánfelhasználók, hanem a flottaüzemeltetők hozzák majd el? Olga Nevska, a Telekom Mobility Solutions vezetője szerint igen, és ő meg is tesz ezért a fordulatért mindent. A Telekom németországi flottája összesen 23 ezer járműből áll, ebből mintegy hatezer olyan alkalmazottak céges autója, akik úgynevezett „user-chooser” járművet tudnak vezetni – azaz a felhasználók választanak autót.
Január 1. óta ezeknek az alkalmazottaknak csak akkor jár új céges autó, ha tisztán elektromos autót választanak. Drasztikus lépés ez, amit más nagyobb flottaüzemeltető még nem is mert meglépni – máshol még mindig a dízelek vannak túlsúlyban.
„Eddig senki nem kérte vissza a régi dízelét” – összegzi a hangulatot Nevska. A Telekom menedzsere a tisztán elektromos cégautó-flotta melletti döntését csak az első lépésnek tartja a „zéró károsanyag-kibocsátású” flottapolitika felé vezető úton: „Középtávon a teljes flottánkat szeretnénk villamosítani, és ahol lehetséges, váltani szeretnénk.”
Németország csak a kezdet
Ez a stratégia Németországban kezdődik, de ennek az útnak a végén a világ teljes járműparkját át kell alakítani – hangsúlyozza. „Reméljük, hogy 2030-ra valamennyi szervizjárművünket tisztán elektromosan tudjuk üzemeltetni.”
Ugyanakkor a plug-in hibrideknek nincs jövője a Telekomnál, legalábbis Nevska szerint. Az ok pedig a fogyasztás: ezek az autók benzines üzemmódban jóval többet fogyasztanak, mint egy tisztán benzinmotorral szerelt autó, és a rövid elektromos üzemmód ezt nem hozza vissza.
Elvileg a hidrogénes járművek is választhatóak lennének a Telekomnál, de a magas árak és a kis típusválaszték miatt egyelőre csak egy jármű van raktáron. „Az üzemanyagcellás járművek megfelelő technológia számunkra, de árukat tekintve még nem állnak készen egy nagyobb piacra” – fogalmazott Nevska.
Nevska szerint ahhoz, hogy a környezetbarát fordulat sikeres legyen ebben a Németországban oly fontos járműszegmensben, az autóiparnak jelentősen javítania kell a kínálatát. „Hiányolom azokat az elektromos autókat, amelyeknek megfelelő csomagtartója van, és elég nagy a szervizberendezésekhez. És hiányolom az elektromos kisteherautókat az egytonnás és afeletti szegmensből, amelyek minimális hatótávolsága 350 kilométer.”
Nem akarnak sokat várni az autókra
Nevska számos márka szállítási idejével elégedetlen, ezért ki is veszik azokat az autókat a kínálatból, amelyek szállítási ideje meghaladja a tizenkét hónapot. Ez érinti a német márkákat is, ugyanakkor kínaiak kerülhetnek helyzetbe.
„Eddig szóba sem jöhetnek, mert nincs ésszerű szervizhálózatuk. Nem veszünk be a flottába olyan járműveket, amelyeknek gyenge a műhelyhálózata, mert ez számos problémát okoz a szervizmenedzsmentben. Nálunk a megbízhatóság a legfontosabb” – mondta Nevska arra utalva, eddig miért nem voltak kínai autók a Telekom flottájában. 2023-ban viszont változik a helyzet, és felveszik az MG-t is a kínálatba. Utóbbi lépés Magyarországon sem idegen, hiszen hazánkban az Arval már felvette a flottájába a kínai gyártó autóit.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!