Szolgáltatók Akku-alkatrészeket gyártó üzem épül Vácrátóton

Akku-alkatrészeket gyártó üzem épül Vácrátóton

MTI/autopro.hu | 2023.02.06 13:17

Akku-alkatrészeket gyártó üzem épül Vácrátóton

Fotó: MTI

A Nippon Paper Industries japán vállalat vegyipari üzletága akkumulátoralkatrész-üzemet épít Vácrátóton az állam 2,3 milliárd forintos támogatásával. A beruházás összértéke mintegy 15 milliárd forint és hatvan új munkahelyet teremt a Pest megyei településen.

A japán vállalat beruházásának bejelentésén Budapesten Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tartott beszédet. A miniszter szerint a cellulózgyártás az egyik legkörnyezetkímélőbb technológia, amit e területen használni lehet, ezért szerint nem érdemes tiltakozni a gyár felépítése ellen.

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy az európai gazdaság szenved az ukrajnai háború és az arra válaszul elrendelt, elhibázott szankciók miatt, de ez sem elég indok a környezet védelmére és a munkahelyek biztosítására vonatkozó stratégiai célok feladására. Magyarország mindkét területen komoly sikereket ért el a nehéz európai gazdasági helyzet ellenére – húzta alá, és úgy vélekedett, hogy ez egyedül az elektromos autóipari beruházásokkal lehetséges.

Az elektromos autók jelentik a jövőt

A miniszter szerint az elektromos autóipar egyrészt a gazdasági növekedés hosszú távú garanciáját jelenti, évtizedekre biztosítja az ország gazdaságának növekedését és a munkahelyek megvédését. Másrészt hozzájárul ahhoz a célkitűzéshez, hogy a közlekedési ágazatot környezetvédelmi szempontból is átalakítsák - jelentette ki.

„Ezért világosan és egyenesen kell beszélnünk arról, hogy akik ma az elektromos akkumulátorgyárak és beszállító vállalataik magyarországi telepítése ellen hergelnek, azok munkahelyek tízezreit veszélyeztetik, és azt akarják elérni, hogy ezek a munkahelyek valahol egy másik országban vagy más országokban jöjjenek létre. Akik ma az elektromos akkumulátorgyárak ellen hergelnek, azok súlyosan veszélyeztetik a környezetet, hiszen elektromos akkumulátorok nélkül nincsenek elektromos autók, akkor marad a hagyományos hajtáslánc, és akkor a közlekedés átalakítása elmarad, így a környezetvédelmi célokat sem tudjuk elérni” – fogalmazott Szijjártó Péter.

A miniszter tudatta: hazánk már ma is a világ negyedik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója, az elmúlt két évben tizenkilenc hónapban is az elektromos akkumulátor volt Magyarország első számú exportcikke. Aláhúzta, az elektromos autóipar nem valami új, nem valami titokzatos, nem valami félelmetes dolog, mert az elmúlt hat esztendőben Magyarországon több mint húsz településen jöttek létre az elektromos akkumulátorgyártáshoz kapcsolódó beruházások. Hozzáfűzte, hogy ez idő alatt negyvenhét beruházást jelentettek be ezen a területen, összesen 7000 milliárd forint értékben.

Aggályok az akkugyárak kapcsán

Szijjártó Péter a vácrátóti beruházás kapcsán nem véletlenül említette az akkumulátorgyárak elleni tiltakozásokat. Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, Debrecenben és Gödön is heves vitákat váltott ki egy-egy akkumulátorgyártó beruházása, ugyanis a helyiek attól tartanak, hogy az üzemek túl sok vizet használnak majd fel, valamint működésükkel szennyezik a környezetet.

Az akkugyártással kapcsolatos beruházások kapcsán a környezetvédelem mellett a másik kifogás a kommunikáció hiánya, ez Gödön és Debrecenben is felmerült. A probléma nem egyedi, elemzésében a McKinsey is foglalkozott azzal, hogy az akkumulátoripar népszerűségét a jobb kommunikációval lehetne növelni. A népszerűségre pedig szükség lenne ahhoz, hogy legyen elegendő dolgozója az ilyen gyáraknak.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink