Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Légzsákbotrány: aki talpon marad, fizet
Bármi történik is a Takatával, az autóipar legnagyobb visszahívásának költségeit valakinek állnia kell: kezdhetnek félni az autógyártók?
Komoly veszély fenyegeti az autógyártókat: az NHTSA első embere, Mark Rosekind emlékeztetett a Takata hibája miatti több tízmilliós visszahívási hullám lebonyolítására, amiből természetesen szorosan következik a javítás költségeinek elosztásának kérdése. Elég naiv gondolat volna, hogy egy ekkora méretű kényszerjavítás anyagi vonzatait a japán beszállító egyedül képes lenne elviselni – a Takata már most is pengeélen táncol. Az sem túl reális forgatókönyv, hogy a tömeges alkatrészcsere tetemes költségeit (vagy egy részüket) a hatóságok és közlekedésbiztonsági szervezetek állnák.
Igaz, a hibás légzsákok miatt bekövetkezett tragédiák eddig csak Honda és Ford modelleket érintettek, ez korántsem jelenti azt, hogy a többi gyártó megnyugodhatna. Persze tudják ezt a cégvezetők is, már több alkalommal is beszámoltunk a légzsákok cseréje miatt képzett céltartalékokról.
Az anyagi terhen kívül szintén nehéz dió lehet minden egyes veszélyes légzsákkal rendelkező jármű felkutatása, illetve a tulajdonosok meggyőzése a visszahívás szükségességéről, írja az autonews.com. Akárhogy lesz is, a minden bizonnyal még évekig elnyúló visszahívás keretében Mark Rosekind szerint a „végső felelősség” az autógyártókat terheli.