Kecskeméten további bővülésre számít a Kühne + Nagel

Szerző: Mester Nándor | 2013.06.11. 07:07

Az egyebek között a Mercedes kecskeméti gyárát a helyszínen kiszolgáló Kühne + Nagel további ottani bővülésre számít és kész növelni létszámát, valamint kapacitását. A világcég magyar leányvállalata jelentős informatikai beruházást hajt végre, hogy javítsa hatékonyságát.

 

Éppen két évvel ezelőtt kapta a megbízást a német autógyártótól a Kühne + Nagel Kft., a Mercedest gyártó Daimler a belső gyártáskiszolgálás logisztikai feladatait bízta a vállalatra. A társaság egyidejűleg létre hozott egy logisztikai bázist is, amit tovább fejleszthet. A kft. azonban más ágazatokban is középvállalati ügyfélkörének bővítésére törekszik, ez motiválta, hogy saját standdal részt vegyen a budapesti Mach-Tech ipari kiállításon – mondta lapunknak Csaba Miklós kereskedelmi vezető.

Kecskemét kiemelkedő projekt a Kühne + Nagel számára, a jelenlegi 300 fős csapatot akár 500-ra is emelhetik, ha szükséges – fejtette ki a vezető, aki szerint a következő, vélhetően számukra sikeres tendereztetés után más területekre is kiterjedhet az ottani tevékenységük.

Csaba Miklós 1992-ben végzett a Bánki Donát Gépipari Műszaki Főiskolán, majd a Rynartnál szállítmányozási vezető lett, később a Geodisnál cégvezetőként tevékenykedett. Utóbbi céget a nulláról 500 fős nagyvállalattá fejlesztette. 2006-2009 között a távközlési eszközöket javító CTDI cégnél ügyvezető igazgató volt, 2009-től pedig a Kühne + Nagel magyarországi értékesítési munkájáért felel.

Az autóipar egészét ígéretesnek tartja a cég képviselője. Érzékelik, hogy a nagy európai, főleg német vállalatok egyre többször nem csupán alkatrészeket gyártanak térségünkben, hanem összeszerelést is végeznek. Ehhez természetesen rendkívül precíz és gyors logisztikai háttér kell, ami nem működik a legújabb informatikai fejlesztések nélkül. Ezért újítják meg most egy 150 ezer eurós projekt keretében rendszerüket. A szakembereket rendszeresen tovább képzik, saját oktatási rendszerükben vesznek részt. „Azt szoktam mondani, hogy nálunk tanácsadói értékesítés folyik, tehát nem egyszerűen eladunk valamilyen szolgáltatást, hanem a tanácsadási, konzultációs folyamatban mi tényleg kíváncsiak vagyunk a megrendelő igényeire” – fejtette ki.

A 2,6 millió euróba került kecskeméti logisztikai bázis azt segíti, hogy minimumra szorítsák a megrendelő készleteit, vagyis ne hosszas tárolásra, hanem a kellően rövid ideig tartó, s ezért költséghatékony raktározásra használják a kapacitást. Pátyon, az M1 Business Parkban is van egy telephelyük, ami bármikor bővíthető, ha a megrendelői kör ezt igényli. A nem túl messze lévő Herceghalomban szintén van opciójuk a továbbfejlesztésre. A ferihegyi repülőtérhez közeli vecsési üzleti parkban egy 1200 négyzetméteres raktárt üzemeltetnek kifejezetten a légi áruk kezelésére.

Arra a kérdésre, hogy konkrétan mit tesznek költségeik leszorítása és a még hatékonyabb működés érdekében, azt felelte: egyrészt még szigorúbb beszerzési politikát folytatnak, másrészt megújítják az informatikai hátteret, illetve ésszerűsítéseket hajtanak végre az ingatlanhasználatban, például összevonnak, átalakítanak irodaterületeket. Pátyon – számukra is kedvező feltételekkel – meghosszabbították a bérleti szerződést.

Csaba Miklós az autóiparon kívül kitért még arra is, hogy a kis- és közepes vállalatok igényeit szem előtt tartva átalakították a közelmúltban (2012-ben) a közúti gyűjtőhálózati illetve fejlesztették a már működő tengeri gyűjtőhálózati szolgáltatást. Azt tapasztalják, hogy Magyarországon az autóiparon kívül az exportban érintett más ágazatok (vegyipar, gépgyártás) is emelkedőben vannak, miközben a napi fogyasztási cikkek és szolgáltatások (FMCG) és a kiskereskedelem lejtmenetben működnek. Ez utóbbi trend is arra ösztönzi a céget, hogy állandóan figyelje a piacokat és rugalmasan igazodjon hozzájuk.

A Kühne + Nagel Kft.-ről
A Kühne + Nagel csoport a világ egyik vezető logisztikai szolgáltatója. Mintegy 63 000 munkatársat foglalkoztat 1000 helyszínen több mint 100 országban. Az erős piaci pozíciója a tengeri-, légi-és a szárazföldi szállítmányozásban, valamint a kontrakt logisztikában rejlik. Magyarországon négy telephelyen több mint 500 munkatárssal és 61 000 m2-nyi raktárterülettel van jelen.