Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jogi eszközzel fiatalítanák a hazai autóparkot
A Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) betiltaná a nyolc évnél idősebb autók behozatalát.
A két szakmai szervezet szerint erre azért lenne szükség, mivel az új autók piaca 2013 és 2015 között 37 százalékkal bővült, ám ezzel párhuzamosan a külföldről behozott autók száma 74 százalékkal nőtt, az importból származó autók átlagéletkora pedig eléri a 11 évet.
Az import növekedése, és így az autópark elöregedése azért kedvezőtlen tendencia, mivel sok használt autó előélete nem "garantált", számos autónál tekerik vissza az órát, ráadásul több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is.
"A korszerűtlen, alacsony áron behozott használt autók konkurenciát jelentenek az új autók piacának, pedig a vásárlók számára ezek a sok esetben ismeretlen előéletű, 10-20 éves személygépkocsik már rövidebb távon is jelentős kiadást jelenthetnek a meghibásodások miatt" – véli Tekse Kálmán, a Lízingszövetség alelnöke.
Gablini Gábor, a Gémosz elnöke elmondta, sok olyan autó kerül a hazai utakra, melyeket a nyugati országokban környezetvédelmi okokból már megsemmisítenének, az ilyen autókkal foglalkozó magyar kereskedők pedig gyakran egyik pillanatról a másikra eltűnnek.