Szolgáltatók Ekáer: kormányzati vizsgálat indul a rendszerhiba miatt

Ekáer: kormányzati vizsgálat indul a rendszerhiba miatt

MTI | 2015.01.12 09:58

Ekáer: kormányzati vizsgálat indul a rendszerhiba miatt

A nemzetgazdasági miniszter vizsgálatot rendelt el az ekáer-rendszer meghibásodása miatt a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV), bár szerintük üzleti adatok nem kerültek nyilvánosságra.

- A NAV elnökét arra kértem, hogy egy belső vizsgálatot azonnal rendeljen el, és nézze meg, hogy pontosan mi is történt - jelnetette be Varga Mihály a közmédia több műsorában.

A miniszter hangsúlyozta, a hiba negyedóráig állt fenn. A kormányzat tudomása szerint a rendszer egy használója látott nevek nélküli adatokat, amikor azt használta. Az informatikusok a hibát azonnal kijavították.

Elmondta, egy ilyen nagy rendszernél, mint az árukövető rendszer, amelynek több tíz, de akár százezer felhasználója is lehet, előfordulhatnak "gyermekbetegségek", ezért is adtak egyhónapos türelmi időt a cégeknek a rendszer használatában, hogy ezek a hiányosságok előjöjjenek.

Mint egyre ismertebb: 2015. január 1-jétől kizárólag ekáer-szám birtokában lehet bejelentési kötelezettség alá eső közúti szállítást végezni. Ha egy vállalkozás útdíjköteles gépjárművel - 3,5 tonnát meghaladó össztömegű tehergépkocsival - az Európai Unió valamely tagállamából Magyarországra behoz, vagy Magyarországról valamely EU-tagállamba kivisz terméket, vagy belföldön nem végfelhasználó számára első adóköteles termékértékesítést végez, köteles erről a NAV-nál az ekáer elektronikus felületén bejelentést tenni. A bejelentő ekáer-számot kap, amely a szállítandó termékhez kapcsolódik, és 15 napig érvényes.

Kiemelt Partnereink