Logisztika Megújuló energiaforrásokra vált a Volvo a tengeren

Megújuló energiaforrásokra vált a Volvo a tengeren

autopro.hu/M.M. | 2023.07.09 08:23

Megújuló energiaforrásokra vált a Volvo a tengeren

Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

Minden évben több tízezer gyártási anyaggal megpakolt konténer jut el világszerte tengeri úton a Volvo Cars gyáraiba. Mostantól ezen szállítmányok nagy részéhez megújuló forrásból származó üzemanyagokat fognak használni a tradicionális, fosszilis üzemanyagok helyett.

Hirdetés

A Volvo lesz az első autógyártó, aki megteszi ezt a lépést, és várhatóan ennek következtében egy év alatt mintegy 55 ezer tonnával fog csökkenni a cég tengeri fuvarozás miatti szén-dioxid-kibocsátása. A megújuló üzemanyagnak köszönhetően a csökkenés legalább 84 százalék a fosszilis energiaforrásokhoz képest, ami különbség megegyezik azzal, mintha egy kamion 1200-szor kerülné meg az egyenlítőt.

Nem megy az ételtermelés kárára

A leendő üzemanyag zsírsav-metil-észterből (FAME) áll, ami fenntartható és megújuló forrásokból származik, főleg hulladék étolajból. Ennek az előállítása során nem használnak semmilyen pálmaolajhoz, vagy annak gyártásához kapcsolódó anyagot.

A Volvo a megújuló üzemanyagot fogja használni az európai és amerikai gyártóegységeibe szánt anyagok szállításaihoz, valamint a szintén óceáni konténerszállítmányok által végzett globális pótalkatrész-elosztáshoz.

Ez még csak a kezdet

„A megújuló üzemanyag nem a végső megoldás a szén-dioxid eltávolítására a világ óceáni szállítmányozásából” - nyilatkozta Javier Varela, a Volvo operatív vezetője és vezérigazgató-helyettese. „Azonban ez a kezdeményezés megmutatja, hogy képesek vagyunk most cselekedni, és olyan megoldásokat bevetni, amelyekkel szignifikáns eredményeket tudunk elérni, miközben a hosszú távú technológiai alternatívákra várunk.”

„Nem úgy tekintünk erre a kezdeményezésre, mint piaci előnyre. Éppen ellenkezőleg, ugyanis más autógyártókat is cselekvésre akarunk ösztönözni, hogy növeljük az igényt az energiahatékony óceáni szállítmányozásra és hogy közép távon életképes megoldásként honosítsuk meg a megújuló üzemanyagokat. Mindannyiunk felelőssége, hogy cselekedjünk” – tette hozzá Varela.

A Volvo a logisztikai partnereivel, a Maerskkel, a Kuehne+Nagellel és a DB Schenkerrel együtt dolgozta ki ezt a kezdeményezést. 2023. június 1-től minden szállítmányt, amit az autógyártó cégnek teljesítenek, már megújuló üzemanyaggal végeznek ezek a szolgáltatók.

Mindenképpen csökken a fosszilis üzemanyag használata

Amikor egy adott szállítmánynál valamilyen ok miatt nem megoldható, hogy megújuló energiaforrást használjanak, akkor a szállítmányozó cég azt a mennyiségű fenntartható üzemanyagot, amit eredetileg a Volvónak szánt volna, egy másik ügyfél másik szállítmányánál fogja használni, így a fosszilis tüzelőanyag felhasználása nem változik. Ezt a módszert nevezik tömegkiegyenlítésnek, és helyes alkalmazását rendszeresen felülvizsgálja egy harmadik fél.

„Folyamatosan térképezzük fel a fenntarthatósággal kapcsolatos lehetőségeinket, mind a beszállítói láncunkban, mind a teljes vállalatunkban” – mondta Javier Varela. „A kezdeményezéseink listája folyamatosan nő ahogy dolgozunk a célunkon, miszerint 2040-re szeretnénk klímasemleges cég lenni.”

Az a Volvo hivatalos sajtóközleménye szerint az autógyártó célja, hogy 2018 és 2025 között lecsökkentse az autóinak teljes karbonlábnyomát 40 százalékkal, amihez szükség van egy 25 százalékos kibocsátás-csökkenésre a működési folyamatokban, ahova a logisztika is tartozik. Valamint az is célja az OEM-nek, hogy a járművei gyártását klímasemlegessé tegye 2025 végére. Mindkettő mérföldkő fontos lépés ahhoz, hogy elérje a 2040-re kitűzött, egész cégre vonatkozó klímasemlegességet.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink