Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BKV-hoz nem, máshoz jöhetnek külföldi buszvezetők Budapestre
Szigorú kiválasztási folyamat után jöhetnek a magyarországi képzésre Fülöp-szigeteki járművezetők, akik közül hamarosan húszan kezdik meg az ArrivaBus képzési programját; ők leghamarabb 2024 januárjában állnak majd a fővárosi közösségi közlekedésben munkába - közölte az Arriva Hungary Zrt.
Közleményében az ArrivaBus kiemelte, hogy az elmúlt egy évben számos sikeres és eredményes programot hirdetett, a toborzó kampányoknak köszönhetően az általános sofőrhiányt átmenetileg sikerült áthidalni.
A cég hangsúlyozta, hogy a hazájukban és más országokban korábban már nagy tapasztalatot szerző buszvezetők mellett az Arriva továbbra is intenzíven toborozza a hazai munkavállalókat, és lehetőséget ad a D-kategóriás jogosítvány egyszerűbb megszerzésére a B-kategóriás jogosítvánnyal rendelkező jelentkezőknek.
Körmendi Anikó, az Arriva Hungary Zrt vezérigazgatója kifejtette: céljuk az, hogy ahogyan eddig is, továbbra is biztosítsák a budapesti buszközlekedés zavartalan ellátásában vállalt feladatukat.
Mindennapos probléma a sofőrhiány
A vállalat közleményében a vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy a fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány. Az elmúlt években számos ajánlattal szólították meg a hazai munkavállalókat, több mint 1000 buszsofőrt képeztek, és ezt tovább folytatják.
„Nemzetközi cégként szerzett tapasztalataink, a járvány, illetve a gazdasági válság okozta nehézségek azt bizonyították, hogy több módon kell biztosítani a vállalt feladat teljesítését, ez minden Budapesten közlekedő ember érdeke” – áll a közleményben, hozzátéve, hogy a Fülöp-szigeteki járművezetők több más országban bizonyítottak már, a jelentkezők szigorú kiválasztási folyamaton mentek keresztül, a hamarosan érkező új kollegák a járművezetői szakmában tapasztalható magas átlagéletkor csökkentését és a szolgáltatás folytonosságának fenntartását is segíteni tudják, a jelenlegi járművezetői állomány kevesebb mint öt százalékát fogják kitenni.
A húsz Fülöp-szigeteki járművezető várhatóan október végén érkezik Magyarországra, és kezdi meg a képzést, hogy 2024 januárjában felkészülten állhassanak munkába, és kiválasztott vonalakon angol nyelven beszélő diszpécserek támogatása mellett teljesítenek majd szolgálatot - írták.
A BKV visszakozik
A legnagyobb budapesti buszos szolgáltató, a BKV előbb a Mandiner megkeresésére úgy nyilatkozott, hogy ha nem oldódik meg rövidesen a munkaerőhiány kérdése, és nem lesz más elérhető megoldás, akkor akár magyarul nem beszélő buszsofőrökkel is szerződést kötne a BKV.
Később ugyanakkor Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes már azt mondta, hogy az önkormányzati fenntartású cégnél szóba sem jöhet a külföldi munkavállalók alkalmazása, az ArrivaBus azonban külsős szolgáltató, az ő esetükben „szigorúan számon fogják kérni az üzembiztonsági és utastájékoztatási követelmények betartását”.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!