Gyártósor Ilyen robotot még nem használt Amerikában a Hyundai

Ilyen robotot még nem használt Amerikában a Hyundai

autopro.hu/Sz.K. | 2024.01.09 04:22

Ilyen robotot még nem használt Amerikában a Hyundai

Fotó: Thira

A Hyundai Transys elkezdte használni Alabamában a Thira Robotics által biztosított autonóm mobil robotokat (AMR) az üzemen belüli logisztikához. Ez az első alkalom, hogy a dél-koreai székhelyű Thira Robotics az Egyesült Államokban üzemelteti autonóm robotjait.

A Hyundai Transys hajtóművek és ülések gyártásával foglalkozik, és ellátja a Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA) jármű-összeszerelő üzemét. A részleg 2019-ben jött létre, amikor a Hyundai Dymos és a Hyundai Powertech egy egységként egyesítette erőit.

A Hyundai Transys a T300-as modell AMR-eket használja az alkatrészek gyártósorra történő mozgatására és a kocsik kirakodás utáni visszavitelére. A vállalat AMR-eket a termelés más területein is alkalmazni fogja.

A Thira Robotics közleménye szerint a Thirabot T300 AMR-ek háromszáz kilogrammot tudnak szállítani. Akár tíz fokos padlólejtőkön is képesek navigálni, lifteket használva az alkatrészek több szinten történő szállítására. A Thira szerint az AMR-ek olyan padlókon is képesek mozogni, amelyek repedezettek, olaj- vagy zsírfoltosak.

„A Brownfield-i raktárak és gyárak tulajdonosai és mérnökei, akik nem tudtak AMR automatizálást bevezetni anélkül, hogy több tíz- vagy százezer dollárt fektettek volna be a padlók utólagos átalakításába. Most előttük a lehetőség. Befektethetnek az automatizálásba, megoldva ezzel a munkaerőhiányt, amely megakadályozza őket a piaci kereslet kielégítésében” - nyilatkozta Peter Kim, a Thira Robotics vezérigazgatója.

Az alabamai krízist is rendezik a robotok

A vállalat szerint az AMR-ek alabamai bevezetése az ottani munkaerőre nehezedő nyomással függött össze. A Thira Robotics sajtóközleményében azt írta, hogy Alabama feldolgozóipara elbocsátási hullámot szenvedett el, miközben az USA a gyártás nagyobb mértékű lokalizálása mellett kampányolt. A vállalat AMR-jei az ismétlődő feladatok elvégzésével segítettek növelni a munkavállalók termelékenységét, és a munkaerőhiány idején a gyártósorok igényeire is reagálni tudtak.

A Thira hozzátette, hogy technológiájának az üzembe történő integrálása fontos lépcsőfok a vállalat számára, hogy folytassa terjeszkedését az Egyesült Államokban.

Tavaly augusztusban a HMMA bejelentette, hogy 290 millió dollárt fektet be a Hyundai népszerű sportos haszonjárműveinek gyártásába. Az autógyártó közölte, hogy a teljes beruházásból 190 millió dollárt szerszámok és berendezések korszerűsítésére szánt, hogy felkészüljön a teljesen új, ötödik generációs Santa Fe gyártására – írja az Automotive Logistics.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink