Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újra a VW Golf lett a legnépszerűbb autó Európában
Szinte már nem is hír, hogy az év legnépszerűbb autója Európában az aktuális Volkswagen Golf. Ez azonban 2021-ben nem volt olyan egyértelmű, ráadásul a 2020-as eredményét jelentősen alulmúlta az autó. Az év utolsó negyedében is népszerű tudott maradni a Golf, ennek köszönhető a címvédés.
Sokáig úgy tűnt, hogy a Golf lecsúszik Európa trónjáról, ám a jó hajrának köszönhetően a Volkswagen közlése szerint a 205 ezret is átlépte az Európában eladott Golfok száma, azzel ismét a legnépszerűbb modell lett a kontinensen az autó – emellett hazai pályán, Németországban is a Golf vezeti a 2021-es eladások listáját.
Az előző évhez képest azonban így is jelentős visszaesés tapasztalható az eladásokban: 2020-ban 312 ezer Golfot szállítottak le Európa-szerte, 2021-ben bő harmadával kevesebbet. A fő ok a félvezetők hiánya, amitől a Golf különösen sokat szenvedett. Wolfsburgban a gyártósorok rendszeresen álltak, és az üzem még félig sem volt kihasználva a gyártó tájékoztatása szerint.
Nem volt olyan sima
A chiphiány a Golf eladásain alaposan meglátszott, közel sem töltötte az egész évet az élen a modell: januárban a Toyota Yaris, áprilisban a Peugeot 208, júliusban a Dacia Sandero, novemberben a Renault Clio, szeptemberben pedig még a Tesla Model 3 is népszerűbbnek bizonyult Európában. A Golf, amely évek óta a legkelendőbb autó Európában, időnként csak a negyedik lett.
A VW szóvivője elmondta, hogy a modell iránti kereslet töretlen, és míg egyes konfigurációk rövid határidővel is szállíthatók, addig a GTE, a GTI vagy a Golf R esetében hat-nyolc hónap is lehet a várakozási idő. Igaz, a Volkswagen egyéb modelljeire még többet kellhet várni: az ID.4-nél körülbelül kilenc hónap, az ID.3-nál még hosszabb a várakozási idő – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!