Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Nagy dobásra készül ismét a CATL
2024.05.07 10:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Visszatért az e-mobilitáshoz a GM
Az EV1 1990-es évek közepén történt bemutatásával a General Motors már korán megjelent az elektromos autók piacán, de a következő teljesen elektromos autóját, a Chevy Boltot csak 2016-ban mutatta be. Addig sokan lehagyták a céget ebben a szegmensben, élen a Teslával.
Ma a General Motors újra az élvonalba tartozik, az Edmund 2023-as listáján – ami a legjobb elektromos autókat gyártó cégeket listázza – a harmadik helyen áll. A General Motors azonban többre törekszik, mint az elektromos autók vezető szerepére: nagyra törő célja, hogy a „mindenki számára elérhető elektromos autókat” gyártson, és ezzel átalakítsa a világot. Ennek érdekében a General Motors 35 milliárd dollárt ígért több mint 30 új modell létrehozására és 2025-től évente több mint egymillió elektromos autó gyártására. Ezekhez a célokhoz a sokoldalú, korszerű Ultium akkumulátor platformját használja fel.
A GM-nek ugyanakkor már most is kihívásokkal kell szembenéznie világot átalakító küldetésének megvalósításában. Mike Van Boekel szakszervezeti elnök szerint az autók gyártása és értékesítése meghaladja az akkumulátorgyártás ütemét, ami a nyersanyaghiány miatt akkumulátorhiányhoz vezet a vállalat üzemeiben.
A General Motors stratégiája példa értékű
A lítium akkumulátorok anyaghiányát előre látva a General Motors közel húsz megállapodást kötött olyan vállalatokkal, amelyek hagyományos és nem hagyományos bányákkal, közvetlen lítium-kitermelési (DLE) technológiával és akkumulátor-újrahasznosítással foglalkoznak. Ezek a lépések a GM átfogó stratégiájának részét képezik, aminek célja az akkumulátor-ellátási lánc biztosítása a nyersanyagoktól az akkumulátorcellákig.
A Biden kormány inflációcsökkentési törvénye alapján bevezetett szövetségi támogatási politikával az OEM-ek és a fogyasztók továbbra is az elektromos autókra való átállásra lesznek ösztönözve, ami csak tovább növeli a nyomást a nyersanyag-beszállítókra és az akkumulátorgyártókra. Mivel az elektromos járművek adójóváírása csak az Észak-Amerikában gyártott, Észak-Amerikából vagy szövetséges országokból származó anyagokkal gyártott elektromos járművekre korlátozódik, elengedhetetlen, hogy a gyártók helyi beszerző és gyártó vállalatokkal dolgozzanak együtt.
Az amerikai ösztönzők befolyása
Az Egyesült Államok azonban névleges termelési kapacitással rendelkezik, és bár számos projekt van folyamatban a bányáktól a gigagyárakig, évekbe telik, amíg ezek a projektek felpörögnek. Ugyanakkor viszont több százmillió dollárt fordítanak az amerikai és kanadai akkumulátor-alapanyagforrásokba, valamint a feltörekvő kitermelési technológiákba, így az amerikai OEM-eknek fel kell gyorsítaniuk a gyártást, miközben el kell kerülniük az összeszerelő üzemek leállásához vezető ellátásilánc-problémákat – írja a Green Car Congress.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!