Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vérbeli terepjárót varázsoltak a Mercedes-Benz EQC-ből
A Mercedes-Benz mérnökeinek egy csapata elkészítette az EQC akkumulátoros elektromos SUV offroad koncepcióját, aminek az EQC 4x42 nevet adták. A terepjáró-képesség fokozására portál futóműveket használtak, a fényszórókban pedig hangszórókat is elhelyeztek.
A tanulmány 293 milliméteres hasmagassága kétszeresen haladja meg az alapmodell 140 milliméterét, és 58 milliméterrel egy átlagos G-osztályét. A gázlóképességet 15 centiméterről 40 centiméterre növelték. Mindezt portál futóművek alkalmazásával érték el. Ez azt jelenti, hogy a féltengely a kerékagy vonala felet helyezkedik el, a kerekek meghajtása pedig egy fogaskerék-áttétellel történik.
A hasmagassághoz hasonlóan a terepszögek is figyelemre méltóak: az első 31,8 fok, míg a hátsó 33 fok. Összehasonlításképpen, egy konvencionális G-osztálynál ezek csak 28 fokosak. Ezenfelül még a GLC modellből kölcsönzött offroad program is hozzájárul a jó terepképességhez.
Az EQC 4x42 már a harmadik tagja a 4x42 modellcsaládnak. A G 500 4x42 még sorozatban is készült 2015 szeptemberétől, az E 400 All-Terrain 4x42 tanulmányt pedig 2017-ben mutatták be – írja a Green Car Congress.