Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb neves versenysorozatot hagy ott a VW-konszern
Miután véglegessé vált, hogy az Audi hamarosan elköszön Le Mans-tól, kiderült, a VW a WRC ralibajnokságnak int búcsút.
A 2016-os az utolsó szezon a World Rally Championship résztvevőjeként a VW számára, jelentette be a márka kutatási-fejlesztési vezetője. Frank Welsch szerint a döntéssel a német gyártó motorsportokkal kapcsolatos legsikeresebb korszaka zárul le. Bár a részleg 200 alkalmazottjának Polo WRC 2017-es modelljén végzett munkája ezzel lényegében kárba megy, a dolgozók munkája megmarad, hiszen a gyártó a szakembereknek új feladatokat szán, írja az Autocar.
Igaz, a hivatalos indoklásban nem szerepelt egyértelműen a konszern dízelbotránnyal kapcsolatos takarékoskodása, mivel az Audi a nadrágszíj szorosabbra húzása miatt hagyta ott a le mans-i 24 órás versenysorozatot, a WRC-t érintő döntés hátterébe sem nehéz belelátni ezt az okot.
A németek persze nem távolodnak el teljesen a motorsportoktól: az újabb technológiákra való koncentrálás mellé tökéletesen illik például az Audi Formula E-be való beszállása. A gyári WRC csapatot leszámítva a VW továbbra is kínálja versenyautóit, épített versenypályára a Golf GTI TCR-t, ralikrossz esetében a Beetle GRC-t, raliban pedig az R5-ös Polót.
A gyártó 2013-as WRC-ben való megjelenése óta 51 verseny közül 42-szer a VW gépével végeztek az első helyen, a német márka modelljeivel pedig összesen 621 legjobb szakaszidőt értek el a versenyzők.