Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb harmincmilliós visszahívás jöhet a Takata miatt
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) új vizsgálatot indított annak meghatározására, hogy szükséges-e az eddigieken felül további 30 millió Takata légzsák-gázgenerátorral ellátott jármű visszahívása.
A nyomozás által lefedett mintegy 30 millió Egyesült Államokban regisztrált járműbe potenciálisan hibás gázgenerátorokat építettek be, melyek balesetkor a tervezettnél nagyobb erővel fújhatják fel a légzsákokat.
A 2001 és 2019 között készült járműveket érintő nyomozás kezdetéről az NHTSA értesítette az érintett autógyártókat, akik között szerepel például a Toyota, a General Motors, a Tesla, a BMW és a Porsche is.
Már ma is a világ legnagyobb visszahívása
Az elmúlt tíz év során csak az USA-ban több mint 67 millió jármű Takata gázgenerátorainak cseréjét rendelték el, míg globálisan a szám meghaladja a 100 milliót, amivel a mára a Joyson Safety Systems által felvásárolt japán vállalat termékeihez kötődik az autóipar történelmének eddigi legnagyobb biztonsági kockázat miatt indult visszahívása.
Magas hőmérsékletnek és páratartalomnak való tartós kitettség esetén a generátorok gázfejlesztő anyaga instabillá válhat, ami miatt ütközéskor a légzsákokat túl nagy erővel, repeszképződés mellett fújhatják fel. Világszerte eddig 28 halálesetet és több mint 400 sérülést kötöttek a hibához.
Egyelőre semmi nem utal veszélyre
A most vizsgálat alatt lévő gázgenerátorok – melyek között gyártáskor és visszahívás során beszereltek is vannak – abban különböznek a korábban az NHTSA által visszarendelt 67 millió járműben lévőktől, hogy el vannak látva egy nedvességmegkötő vegyülettel a veszélyes meghibásodás elkerülése érdekében.
Az NHTSA szerint eddig nem érkezett jelentés nedvességmegkötőt tartalmazó generátorok hibás működéséről, azonban további munkára van szükség annak kiderítésére, hogy valóban hordoznak-e biztonsági kockázatot – derül ki a Reuters beszámolójából.
A szervezet már eddig is egy külön csapattal vizsgálta a Takata gázgenerátorokat. Még tavaly tavasszal a szervezet azt közölte, hogy a nedvességmegkötőt tartalmazó generátoroknál még harminc évnyi időtartamot szimuláló tesztek alatt sem figyeltek meg veszélyes állapotromlást, kivéve azokat, melyeket a legzordabb körülményeknek tettek ki.