Gyártók Új szintre emeli gyárhálózatát az Audi

Új szintre emeli gyárhálózatát az Audi

autopro.hu/V.M. | 2022.12.23 04:20

Új szintre emeli gyárhálózatát az Audi

Fotó: Audi MediaCenter

Az Audi 2026-tól kizárólag tisztán elektromos modelleket fog piacra dobni. Ennek megfelelően lépéseket tesz annak érdekében, hogy felkészítse üzemeit a villanyhajtású járművek gyártására, ezzel párhuzamosan pedig a termelékenység és a fenntarthatóság fokozása érdekében is fejlesztéseket tervez.

Az ingolstadti márka 2033-ra felhagy a belső égésű motoros autók gyártásával, 2029-re pedig minden egyes telephelyén fognak teljesen elektromos modellek készülni. A németországi Böllinger Höfe üzemében, illetve a brüsszeliben már jelenleg is készülnek tisztán elektromos Audik. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, utóbbiban nemrég indult meg a Q8 e-tron gyártása Győrben készült villanymotorokkal.

Ingolstadtban elsőként a Q6 e-tront fogják összeszerelni 2023-tól, míg a fennmaradó egységek portfóliójában 2029-ig fokozatosan fognak megjelenni a kizárólag elektromos hajtást használó modellek.

Az elektrifikáció érdekében a vállalat átalakítja meglévő egységeit, és csak ott fog új gyártóüzemeket felépíteni, ahol azt a piaci igények indokolják. „Nem akarunk zöldmezős fénytorony projekteket. Ehelyett a már meglévő üzemeinkbe fektetünk, hogy ugyanolyan gazdaságossá és rugalmassá váljanak, mint az újépítésű gyártóüzemek” – mondta el Gerd Walker, az Audi logisztikai és termelési igazgatója. „Az Audi által választott út erőforrásokat takarít meg és felgyorsítja az átalakulásunkat.”

Fejlődés minden területen

Az Audi a 360factory stratégiát követi telephelyének átformálásakor. „Az e-mobilitásra áttérést arra fogjuk felhasználni, hogy a termelékenységben és az optimalizálásban nagy előrelépéseket tegyünk a szükséges módosítások elvégzésével” – mondta Walker.

A célok egyike a termelési költségek megfelezése 2033-ra. Ennek érdekében csökkenteni fogják a járműmodellek komplexitását, és a gyártási követelményeket a fejlesztés elejétől figyelembe fogják venni.

Ezenkívül folytatódni fog a gyártás digitalizálása, például az Edge Cloud 4 Production koncepció helyi szervereivel, melyekkel kiválthatóak a drága ipari számítógépek. Egy harmadik fejlesztés lesz a ciklusfüggetlen moduláris gyártás, ami egyszerűbbé teszi a termelést különböző modellek egyidejű készítése esetén, ezáltal nagyobb rugalmasságot kölcsönözve a gyártási rendszernek.

A környezetre és a dolgozókra is gondolnak

A fenntarthatóság terén szintén fejlődés előtt állnak az Audi üzemei. 2025-re mindegyik nettó karbonsemlegessé válik, ahogy az például már az Audi Hungaria esetében is megvalósult. A fenntarthatósági törekvés a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésén kívül más területeken, így a vízfogyasztás csökkentésében is megnyilvánul. Például 2018-ban az Audi Mexikó vált az első prémium autógyártóvá, amely szennyvíz képzése nélkül termel.

Az átalakulás közben dolgozóiról sem feledkezik meg az Audi. 2025-re minden érintett munkavállalóját átképezné 500 millió euróból, továbbá a munkabeosztás rugalmasabbá tételével kísérletezik, még a fix műszakokhoz kötött területeken is.

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink