HR Ablak Rugalmas munkamodellt tesztel az Audi

Rugalmas munkamodellt tesztel az Audi

autopro.hu/V.M. | 2022.04.07 16:18

Rugalmas munkamodellt tesztel az Audi

Fotó: Audi MediaCenter

A váltóműszak jellemzően teljesen rugalmatlanul határozza meg a dolgozók időbeosztását. Ebből adódik, hogy azok, akik valamiért részmunkaidőre kénytelenek átállni, gyakran egy másik helyen kell, hogy folytassák munkájukat. Az Audi ezeket a hátrányokat felismerve egy pilot programot indított, aminek keretében rugalmas időbeosztást valósít meg a szigorú ütemterv szerint folyó termelésben.

Hirdetés

A pilot program az ingolstadti termelőegység fényezőrészlegén fut. A programot a dolgozók, az üzemi tanács és a müncheni Társadalomtudományi Kutatóintézet közösen dolgozták ki a német állam támogatásával.

A részidőben dolgozókat, távollétükben többek között gyakornokok, fogyatékossággal élő munkatársak és irodai dolgozók váltják, tehát olyanok, akik fő feladata nem szigorúan időhöz kötött. Ha például egy fiatal anyuka reggel csak később tud beérni, mert a gyerekét óvodába kell vinnie, akkor egy munkatárs helyettesíti. Ezáltal az anyuka később kezdhet, és időbeosztása rugalmasabbá válik.

Innovatív megoldás a vállalaton belülről

„A festőüzemi kezdeményezés azt mutatja, hogy a legjobb ötletek a vállalaton belül születnek” – fogalmazott Sabine Maassen, az Audi emberi-erőforrásokért felelős igazgatósági tagja. „Egyúttal azt is példázza, hogy mi az embert helyezzük a középpontba, az egyedi igényeivel és képességeivel egyetemben.”

Az Audi szerint jelenleg egyetlen egy másik németországi munkáltató sem rendelkezik hasonló programmal.

„A rugalmas munkaidőt sokkal nehezebb megvalósítani a magas hatékonyságú, szigorú időbeosztású autógyártásban, mint egy asztali munka esetében” – mutatott rá Achim Heinfling, az ingolstadti gyár menedzsere. „Azt teszteljük, hogy a projektből nyert fontos tapasztalatokat hogyan hasznosíthatjuk más termelési területen.”

Úton a kiegyensúlyozottabb élet felé

Ingolstadtban jelenleg 30 munkavállaló vesz részt a rugalmas munkarendi programban, közülük 16 fő dolgozna normál esetben szigorú váltóműszakokban. Az Audi a jövőben a termelés más területeire is kiterjesztené a most tesztelt munkamodellt.

Az Audi a folyamatban lévő vállalati reformok részének tekinti a rugalmas munkaidő bevezetését, ami nagyobb egyensúlyt teremthet a családi élet és a munkahely viszonyában – áll a német OEM közleményében.

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink