Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még komolyabb elektrifikációs tervekkel állt elő a Volkswagen
A Volkswagen a korábbi ötven helyett kínálatának hetven százalékát elektrifikálhatja 2030-ra egy nyilatkozat szerint. A kisebb személyautók és a kompakt szedánok gyártása a VW feladata lenne, míg az Audi a SUV-kra koncentrálhatna, így az Artemis helyett az Apollo projekt kerülhet előtérbe.
Michael Jost, a Volkswagen vezető stratégája egy interjúban arról beszélt, hogy 2030-ra a Volkswagen Csoport újautó-eladásainak hetven százaléka tisztán elektromos járművekből fog állni. Ez azért érdekes megjegyzés, mert eddig a vállalat hivatalos álláspontja szerint a cél az ötven százalék elérése volt az évtized végére. Az új cél körülbelül 10 millió elektromos autó értékesítését jelenti 2030-ban.
A cél elérésének érdekében a Volkswagen stratégiát vált: az eddigi négy platform helyett egyet alkotnak meg, amire virtuálisan megtervezhető az összes modell. Ez lenne az SSP (Scalable System Platform), aminek neve a platform méretezhetőségére utal. Az elektromos hajtás integrálható lesz a platformra.
Vége az Artemis projektnek?
Bár a Manager Magazin cikkét semmilyen hivatalos forrás nem erősítette meg, ha elindítunk egy gondolati kísérletet a fenti információk alapján, akkor hamar odajutunk, hogy nemcsak a MEB platformnak lehet vége rövidesen, hanem az Artemis-nek is, melynek égisze alatt fejlesztenek egy elektromos luxus szedánt (a lehetséges A9-est) 2024-re.
Bár hivatalosan az Artemis sorsáról sincs hír, arról már korábban is lehetett hallani, hogy a Volkswagen vezetői szerint a projekt kevés önmagában a Teslával szemben.
Az Audinak maradnak az SUV-k
Amennyiben a fenti elektrifikációs stratégia tényleg megvalósul, akkor egyértelműnek tűnik az elektromos modellek elosztása a Volkswagen Csoporton belül: a Volkswagen gyártaná a szedánokat, kisautókat és a személyautók egyéb kategóriáit, míg az Audi az SUV-k gyártására koncentrálhatna.
Emellett fontos leszögezni azt is, hogy a jövő elektromos autóiban a számítógépes megoldások, azaz a szoftverek központi szerepet kapnak, ennek fejlesztése pedig az Audi és a VW szakemberei részvételével, közösen zajlik – írja az electrive.com.