Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új motorokkal válaszol az elektromos lázra a Mazda
Az elmúlt években számos gyártó fektetett nagy összeget az akkumulátoros elektromos autók technológiájába a zöld mobilitás megvalósítása érdekében. Hogy az akkumulátoros elektromos hajtás-e a legjobb válasz a problémára, az vitatott, például a Mazda által, amely új hathengeres dízel- és benzinmotort fejlesztett.
Az új, 3,3 literes e-Skyactiv D típusú dízelmotor a 2023-as Mazda CX-60 SUV-ban debütál majd. A motor alapverzióban 200 lóerős, összkerékhajtású i-Activ AWD felszereltséggel pedig 254. Utóbbi változat 7,5 másodperc alatt gyorsul nulláról 100-ra és 4,4 litert fogyaszt a WLTP szerint. A kétkerékhajtású alapverzió 4,1 liter körül fogyaszt.
A Mazda úgy látja, az e-Skyactiv D a ma kapható egyik leginnovatívabb és legfejlettebb dízelmotor. A motort egy Mazda M Hybrid Boost névre hallgató 48 voltos lágyhibrid rendszer támogatja, amely egyszerre növeli a teljesítményt és a hatótávolságot és csökkenti a fogyasztást és az emissziót. A dízelmotor így több mint 40 százalékos termikus hatásfokkal rendelkezik, az 550 newtonméteres maximális forgatónyomaték pedig 2,5 tonnás vontatmány elhúzására is képessé teszi az új CX-60-at.
Több nyitottságot
Az e-Skyactiv D motor a Mazda Multi Solution Approach stratégiája mentén készült, amely a technológiai sokszínűség által juttatná el a gyártót a karbonsemlegességig 2050-re. A tervben helyet kapnak tisztán elektromos és belső égésű motorral szerelt autók egyaránt. A Mazda úgy véli, nincs egy kizárólagos jó megoldás minden autóhoz és felhasználásra, ha a zöld közlekedés a cél.
Egy 3,0 literes benzinmotor fejlesztésén is dolgozik a Mazda, erről nincs friss hír, ahogyan arról sem, hogy milyen más típusokban kap helyet ez a két motor. A benzinvérűek abban reménykednek, hogy a 3,0 literes erőforrást egy sportautóba is beépíti egyszer a Mazda — írta meg a Car Throttle.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!