Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új elektromos kisautón dolgozik a Smart
A jelenlegi modell gyártása márciusban ért véget. A Smart azt állítja, hogy saját platformot fejleszt az utódjához, de partnerekre van szüksége a költségek megosztásához.
A Smart partnereket keres az ikonikus ForTwo kétüléses városi autó utódjának kifejlesztéséhez és megépítéséhez – közölte a vállalat egyik vezetője. A ForTwo harmadik generációjának gyártása március 28-án fejeződött be a Mercedes-Benz egykori üzemében, a franciaországi Hambachban.
A ForTwo utódjának, amely a #2, vagy „Hashtag 2" nevet kapja, bevezetésének időpontja még bizonytalan. A Smart, amely egykor a Mercedes-Benz százszázalékos leányvállalata volt, ma már 50-50 százalékban a kínai Geely csoporttal közös vállalat. Az új modellek, amelyek között szerepel a full-elektromos #1 kis crossover és a #3 kompakt crossover, a Geely SEA architektúráján alapulnak és Kínában készülnek.
A Smart megnézte a meglévő elektromos platformokat, amelyeket meg lehetett volna rövidíteni egy 2,7 és 2,8 méter közötti kétüléses modellhez, de még mindig magas biztonsági szabványokat és prémium érzést kínálna, de a márka bevallása szerint nem talált ilyet.
Több gyártóval folytak tárgyalások
Több európai autógyártóval, köztük a Renault-val, számos kínai OEM-gyártóval és néhány bérgyártóval folytatott tárgyalások után a Smart úgy döntött, hogy egyedül megy tovább, és februárban elkezdett dolgozni egy új, dedikált architektúrán, amelyet Electric Compact Architecture (ECA) névre kereszteltek. Ez a Smart tulajdonában lévő és fejlesztett platform lesz, ha engedélyezik a gyártást – írja az Automotive News.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!