Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Trump állhat a Ford mexikói beruházásának törlése mögött
Záporozni kezdtek a hírek az amerikai autógyártók háza tájáról: ezek egyike egy korábban a Ford által tervezett beruházás lemondása – nem nehéz megtalálni a hasonlóságot a Ford és General Motors problémái között.
Hosszú ideje tartó csörte zárulhat le a Ford és az USA új elnöke, Donald Trump között. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, az elnökválasztási kampányidőszakban gyakran felmerült a gyáraikat az Egyesült Államokon kívül felépítő vállalatok „megbüntetése”.
Autógyártók esetén gyakran Mexikóról van szó – az amerikai gyártók az USA déli szomszédjában jóval alacsonyabb bérköltségekkel számolhatnak. Míg korábban a Ford többször is egyértelművé tette, hogy 1,6 milliárd dolláros fejlesztésbe kezd Mexikóban, január első napjaiban már visszakozott, és az építkezésre szánt pénzösszeg egy részét inkább már az USÁ-ban fordítja hasonló célokra.
Az persze nem derült ki egyértelműen, hogy a döntés hátterében csak és kizárólag a január huszadikán hivatalba lépő új elnök által képviselt filozófia állna, azonban ennek gyanúját jelentősen növeli egy szintén friss, a Ford bejelentését megelőző Donald Trump megszólalás. A politikus a tőle megszokott twitter-üzenetben üzent, hogy a General Motors Mexikóban készülő Chevrolet Cruze modelljeit komoly adóval sújtja majd.
A GM persze azonnal válaszolt, mondván, az USA piacára szánt Cruze modellek hazai üzemekben készülnek, Mexikóból pedig egyéb piacokat látnak el. Kérdés, hogy a logikus érvvel mire megy az autógyártó, már csak azért is, mivel a Fordhoz hasonlóan a GM is tervez újabb mexikói beruházásokat – egyelőre.