Gyártók Tarolt az európai piacon a Dacia

Tarolt az európai piacon a Dacia

autopro.hu/P.B. | 2024.01.18 04:20

Tarolt az európai piacon a Dacia

Fotó: Dacia Official Media Site

Az európai piacot meghaladó ütemben növelte eladásait a Renault Csoport 2023-ban. A Renault márka mellett a Dacia is nagyot nőtt a kontinensen, az elektromos átállás pedig egyelőre kifizetődő a francia vállalat számára.

A Renault Csoport újautó-eladásai globális szinten 2023-ban 9 százalékkal emelkedtek, a konszern 2.235.345 járművet adott el a tavalyi évben. A cég legfontosabb piacán, Európában 18,6 százalékkal nőttek az eladások, miközben a teljes piac 13,9 százalékkal bővült – a Renault tehát nagyobb mértékben nőtt, mint a piac, ezzel a személyautók és a könnyű haszongépjárművek közös piacán Európában a második legnagyobb gyártó lett a Renault a tavalyi ötödik hely után.

A Csoport legnagyobb piaca a hazai, azaz Franciaország, ahol 553 ezer autót adott el a gyártó, ezzel továbbra is őrzi piacvezető pozícióját. A globális növekedést a brit (51 százalékos plusz), az olasz (37 százalékos növekedés) és a spanyol piac (30 százalékos emelkedés) húzta még fel.

Maga a Renault márka 9,4 százalékkal nőtt globális szinten, összesen 1.548.748 autó fogyott Renault-logóval, ezzel a legnépszerűbb francia OEM a gyártó. Európában 19,3 százalékkal adtak el több Renault-t, mint 2022-ben.

Óriásit megy a Dacia

A Renault román leányvállalata remek évet tudhat maga mögött. Globális szinten 658.321 Dacia fogyott, ebből 562.890 példány Európában talált gazdára. A piaci részesedése 17,4 százalékkal nőtt a márkának a kontinensen, ezzel a könnyű haszongépjárművekkel közös piacon a 11., tisztán a személyautók szegmensében a tizedik legnépszerűbb gyártó a Dacia Európában. Ez természetesen rekordot jelent a román gyártó piaci részesedésében, ami már 4,3 százalékos a kontinensen.

A Renault közleménye szerint a Dacia növekedése az erős, új márkaidentitásnak köszönhető, ami négy pillérre épül – a Sandero, a Jogger, a Duster és a Spring a négy modell, ami vezérli ezt a növekedést.

Bejött az elektrifikáció

A Renault 19,7 százalékkal tudta növelni eladásait a tisztán elektromos autók szegmensében, ez 270.362 eladott autót jelent, ami a harmadik helyet jelenti Európában az elektromos személygépkocsik piacán. A márka személygépkocsi-eladásainak 39,7 százalékát az elektromos járművek értékesítése tette ki 2023-ban.

Az elektromos átállásban segítettek a hibridek is, ebben a szegmensben 62 százalékos növekedést könyvelhetett el az összesen 185.666 darab eladott autóval. Az Austral, a Clio és a Captur is a tíz legkeresettebb hibrid jármű között szerepel Európában a cég közleménye szerint.

A Renault márka teljesen elektromos portfóliója 2024-ben a Scenic E-Tech és a Renault 5 E-Tech elektromos modellekkel fog bővülni.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink