Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Nagy dobásra készül ismét a CATL
2024.05.07 10:19Elektromos autókkal maradna szuverén Franciaország
2024.05.07 09:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szilárdtest akku fejlesztésébe társul a Mercedes
A Mercedes-Benz és az amerikai, szilárdtest akkumulátorokra szakosodott Factorial közösen dolgoznak a technológia fejlesztésén. A partnerség célja előbb szilárdtest akkucellával kezdeni, és onnan kiterjeszteni a fejlesztést a teljes modulokra és a járműbe való integrálásra.
A Mercedes-Benz tovább folytatja elektromos offenzíváját, melynek célja a teljesen elektromossá válás. Ezen az úton jelent egy újabb mérföldkövet a Factorial Energy-vel kötött partnerség, melynek jegyében a két vállalat közösen fejleszt majd szilárdtest akkumulátorokat: előbb egy cellát, majd onnan haladva egy kész, járműbe integrálható akkut.
Új partnerünkkel új szintre emeljük a kutatás-fejlesztést a szilárdtest akkumulátorok ígéretesnek tűnő területén. Ennek érdekében magas, több millió dolláros összeget fektetünk be a Factorialba – mondta el az együttműködésről Markus Schäfer, a Mercedes-Benz és a Daimler AG igazgatóságának tagja. Hozzátette, hogy a két vállalat hasonlóan gondolkodik a karbonsemleges jövőről.
A Factorial és a szilárdtest akkumulátor
A szilárdtest akkumulátorok területe jelenleg az egyik legígéretesebb technológia az elektromobilitásban. A legfontosabb különbség a most használt akkukkal szemben, hogy folyékony elektrolit helyett szilárd anyagból készült elektrolitot alkalmaznak. A Factorial saját fejlesztésű szilárd elektrolittal állt elő, melyet idei kiadású 40 amperórás telepében is használt. Ennek az anyagnak köszönhetően a nagy feszültségű és teljesítményű akkumulátorok szobahőmérsékleten is megbízhatóan és sokkal biztonságosabban működhetnek.
A szilárd elektrolitok lehetővé teszik továbbá új típusú, például lítium-fém anódok használatát. Ezek majdnem kétszeres energiasűrűséget kínálnak a mai lítiumion-akkumulátorcellákhoz képest, amivel rövidebb töltési időt és nagyobb hatótávot ígérnek – a Factorial technológiája akár 20-50 százalékkal nagyobbat, mint a ma használt lítiumionos akkumulátorok. További előnyük, hogy könnyedén adaptálhatóak hozzájuk az akkugyártásban jelenleg használt berendezések, csökkentve az átállás komplexitását és költségét, valamint javítva a skálázhatóságot.
Technológiája fejlesztésében a Factorial a világ több autógyártójával, illetve akkumulátorgyártókkal is együttműködik. Ilyen például a Stellantis konszern, amely a közelmúltban szerződött a vállalattal, egyben be is fektetett abba.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!