Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szedán-pickup hibrid koncepciót villantott az Audi
Az Audi leleplezte a Sphere sorozatú koncepcióautók utolsó tagját, amely az Activesphere nevet kapta, utalva az aktív életmódra, amit kialakítása támogat. A megszokottól sok mindenben elütő járművet az Audi gyártásba is kívánja vinni – igaz erre nem mostanában fog sor kerülni.
Az Activesphere a Grandsphere luxus szedán, a Skysphere kabrió és az Urbansphere egyterű után került bemutatásra. A koncepció egyértelmű jele az Audi útkeresésének, ami új járműszegmensek felderítésére, vagy akár megalkotására irányul. Hasonló tevékenységet folytatnak a Peugeot tervezői is: a francia márka a január eleji CES elektronikai kiállításon mutatott be egy új koncepciót, ami többek között a tradicionális autószegmensek újragondolását hivatott előre vetíteni.
A Peugeot koncepciója biztosan nem fog gyártásba kerülni, ellenben az Audi autójával, ami valamilyen formában a márka kínálatának részét fogja képezni a jövőben. Marc Lichte, az Audi fődizájnere a médiával megosztotta, hogy az igazgatóság tetszését azonnal elnyerte a koncepció, ami legkorábban 2026-ban kerülhet gyártásba. A következő években az Audi a jelenlegi modellcsaládja elektrifikálásán fog dolgozni, addig is bizonyos dizájnelemek, mint a singleframe hűtőmaszk vagy a kicombosodó hátsó sárhányók akár az Audi más modelljein is megjelenhetnek.
Lichte megosztotta, hogy az Activesphere nem hivatott a mai modellek egyikének leváltására sem, azonban az A6 és A7 modellek elektromos utódjainak összkerékhajtású változatainak ihletője lehet.
Az összkerékhajtású, kettő villanymotoros Activesphere az Audi és a Porsche közös, e-autóknak tervezett padlólemezére, a PPE-re épül. Akkumulátora 100 kilowattóra kapacitású, amivel „jóval több mint 600 kilométer” megtételére képes egy töltéssel. A 800 voltos elektromos rendszernek hála az akku akár 270 kilowatt teljesítménnyel is tölthető, amivel az 5-ről 80 százalékra feltöltés mindössze 25 percbe telik.
Futurisztikus és egyedi megoldások
Ami leginkább különlegessé teszi az új koncepciót, az a csomagtartó, ami egy gombnyomásra nyitott pakolótérré alakítható „pickup módra.” A hátsó szélvédő felfele mozdulva félrecsúszik, egy olyan fedetlen rakodóteret eredményezve, aminek szélébe kettő kerékpártartó is integrálva van. A „transzformáció” részeként a hátsó ülések mögött egy válaszfal is megjelenik, biztosítva, hogy a csomagtérbe helyezett tárgyak ne csúszhassanak az utastérbe.
Az Activesphere négyes szintű önvezetésre képes, vagyis számos körülmény mellett képes teljesen önállóan vezetni magát. Ehhez igazodva a műszerfal, a pedálok és a kormánykerék teljesen eltűnik, mikor a jármű önvezetési módban közlekedik.
Egy további futurisztikus elem a fizikai kezelőszervek, gombok és érintőképernyők nélkülözése. Helyettük egy interaktív hologram koncepciót találnak az utasok. Ez a kiterjesztett valóság technológiájára épül, az utasok speciális szemüvegeket viselve láthatják a kezelőfelületeket és kijelzőket, melyekkel kézmozdulatok útján léphetnek interakcióba.
Terepjárásra született
Az aktív életmód támogatása kötelező jelleggel jó terepezési képességet is maga után von, ami az Activesphere koncepcióban is megvan dizájnere, Charles Lefran szerint. „Az autó gördeszka padlólemeze nagyon erős” – mondta el az Autocarnak a megerősített PPE padlólemezről. „Akárhova is kell menned, ez az autó képes elvinni oda.”
A strukturális merevségen kívül a terepjárást a légrugózás is segíti, amivel az alapbeállításhoz képest további nyolc centiméterrel növelhető a hasmagasság egészen 248 milliméterig. Ezenkívül a kiterjesztett valóság szemüvegek használatával az autó orra „láthatatlanná” válhat, hogy a vezető közvetlenül láthassa a kerekek pozícióját.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!