Gyártók Seatot gyártana a győri Audi?

Seatot gyártana a győri Audi?

Kuthi Áron | 2018.11.27 10:50

Seatot gyártana a győri Audi?

Autógyárat nyitna valahol Kelet-Európában a Volkswagen-csoport, az autógyártó a Škodát és a Seatot mozdítaná új termelési helyszínre. A konszern négy ország között versenyeztet, a német Automobilwoche hétfői híre szerint Lengyelország, Magyarország, Bulgária vagy Románia van a tervek között, a termelés 2022-től indulna.

A vállalat a Seat Ateca és a Skoda Karoq gyártását telepítené keletebbre. A hír szerint vagy zöldmezős beruházásban épülne az új gyár, vagy már működő motorgyártó üzemet alakítanának át autógyárrá. Ilyenből kettő is akad a konszern tulajdonában a kérdéses országokban, az egyik Győr, a másik az alsó-sziléziai Polkowice. A konszern 1999-ben Lengyelországban megnyitott gyárában naponta 2400 motor készül az Audi, a Seat, a Škoda és a Volkswagen különböző típusaiba. Győrben naponta 8800 motort gyártanak. Az NTV német hírtelevízió szerint a költöztetés fedőneve Polaris, amely Lengyelország német nevét (Polen) sejteti.

A német autós szakportál szerint Románia és Bulgária esetében most zajlik az előzetes felmérés egy esetleges építkezést illetően. A beruházás egymilliárd euróra rúgna, a gyár a becslés szerint 4-5 ezer munkavállalónak adna munkát. Románia mellett szól az alacsonyabb bérköltség, valamint hogy az évek alatt számos Tier1-es beszállító költözött az országba. Itt az utóbbi harminc évben nem is épült új autógyár, a Renault és a Ford tulajdonában lévő gyárak a kommunista rendszerben meglévő üzemek helyszínén termelnek.

A VW-csoport a következő években nagy átcsoportosítást végez a gyártásban. A Passat-család a csehországi Kvasiny-ban landolna, ott a Passatok együtt készülnének a Skoda Superbbel és a Kodiaq-kal párhuzamosan. A német szaklap hozzátette, a csehországi termelési kapacitás bővítésében a megnövekedett bérköltségek miatt nem gondolkodnak a konszernnél, az Ateca és a Karoq mindenképpen keletebbre mozdulna. A németországi Emdenben, Zwickauban és Hannoverben 2022-ben viszont megkezdenék az elektromos modellek sorozatgyártását. Mint a közelmúltban írtuk, a gyártás átrendezésére Szlovákia is rárepült, ugyanazt a pályázatot nyújtják be, mint ami alulmaradt Debrecennel szemben, a BMW új gyárát illetően.

Ami a lap Győrre vonatkozó kijelentését illeti, azzal kapcsolatban megkerestük az Audi Hungária kommunikációs osztályát, ám válaszukban azt írták, spekulációkat nem kívánnak kommentálni.

A Volkswagen-csoport előrejelzése szerint 2025-ig 30 százalékkal fog nőni a termelésük, és 2023-ig mintegy 44 milliárd eurót fektetnének az elektromos mobilitásba, az autonóm rendszerek, a mobilitási szolgáltatások fejlesztésébe, valamint az automatizált gyártásba.

Kiemelt Partnereink