Gyártók Rugalmas gyártással menekül előre a VW

Rugalmas gyártással menekül előre a VW

autopro.hu/P.B. | 2024.01.04 07:19

Rugalmas gyártással menekül előre a VW

Fotó: Volkswagen

További megtakarítási lehetőségek után kutatva a Volkswagen márkafőnöke, Thomas Schäfer arra jutott, hogy a cég nem használja ki elég jól a gyárait. Az adaptált gyártástervezéssel a jövőben jobban ki kell használni a létesítményeket, és növelni kell a rugalmasságot.

Thomas Schäfer az „Auto, Motor und Sport” című lapnak adott interjújában beszélt a megtakarítások ezen formájáról. Mint fogalmazott, eddig túlságosan rugalmatlanok volt a Volkswagen termelése, ezen változtatni kell. A vezető szerint ezentúl csak az előre jelzett maximális gyártási mennyiség 80 százalékával terveznek modelleket.

„Ezt minden jövőbeli modell esetében megvalósítjuk. Ha erős a piac és jó a kereslet, akkor további műszakokkal ledolgozzuk a hiányzó 20 százalékot. Ez rugalmasságot teremt a nehéz időkben” – fogalmazott Schäfer.

Eddig a Volkswagen modelltervezése olyan kereslet-előrejelzést eredményezett, amelybe puffert építettek. Ha például az eladások terén évi 150 ezer járművel számoltak, akkor a gyártást 170 ezer járműre tervezték, hogy biztonságban legyenek és szükség esetén ki lehessen elégíteni a nagyobb keresletet.

„Ha azonban az új megrendelések összeomlanak, a múltban gyorsan nagy többletkapacitások jelentek meg” – magyarázta Thomas Schäfer az „Auto, Motor und Sport” című lapnak. Hozzátette, hogy az új Passat pozsonyi gyártásakor alkalmazzák először az új 80 százalékos tervezést.

Semmi gond az elektromos átállással

Az interjúban a VW márkafőnöke nyugalomra intett az elektromos modellekre vonatkozó új rendelések jelenlegi válságával kapcsolatban.

„Az ilyen hegyek és völgyek az átalakulás részét képezik” – mondta.

Az elektromos átalakulás jövőbeli sikerének központi eleme az ID.2all sikeres bevezetése, amelyet a VW 2025-től továbbra is 25 ezer euró alatti alapáron szeretne kínálni. Most azonban a modell sorozatgyártása a martorelli Seat telephelyen akár 2026 májusáig halasztódhat, de a bevezetés dátuma változatlan marad.

A 2025 utolsó negyedévében történő bevezetés komoly nyomás alá helyezi a Volkswagent, ugyanis addigra a tervek szerint a Renault és a Citroën is előrukkol olyan tisztán elektromos modellekkel, melyeknek bevezetőára 20-25 ezer euró (jelenlegi árfolyamon 7,8 millió és közel 10 millió forint) lesz majd.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink