Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rekordbírság küldheti padlóra a Fiatot
Ha még nem lenne elég baja az FCA konszernnek, most egy 105 millió dolláros csekkel kénytelenek a kasszához fáradni.
Részben az erősödő politikai nyomás - avagy szégyen - miatt sokkal keményebb fellépésre számíthatnak az autógyártók a járművek biztonságáért felelős amerikai hatóság részéről (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA). Ennek egyik megnyilvánulása, hogy a felügyelet összesen 105 millió dolláros bírságot szabott ki a Fiat Chryslerre, miután a gyártó több millió autót hívott vissza biztonsági okokra hivatkozva. A 105 millió dollárból 70 millió dollárt készpénzben fizet be a cég, 20 millió dollárt a visszahívási folyamat felgyorsítására fordít, míg a fennmaradó 15 milliót esetleges további hibákért kell fizetnie - adta hírül a Portfolio.hu.
A történet annyira azért nem meglepő, hiszen már két hónappal ezelőtt megírtuk, hogy a globális járműipar legnagyobb botránya érik az olasz-amerikai autógyártó környékén.
Aligha alszik mostanában nyugodtan Sergio Marchionne |
A Fiat Chrysler a hatósággal most megkötött egyezség értelmében több százezer járművet vásárol vissza ügyfeleitől, akik az ellenértéket újabb autók vásárlására fordíthatják - ha merik. Az autógyártó bizonyos kedvezményeket is kínál a hibás autóalkatrészek kijavításához.
A 105 millió dollár rekordot jelent a hatóság által kiszabott összegeket tekintve, jelentősen meghaladja például a Hondára januárban kivetett, akkor szintén rekordot jelentő 70 millió dolláros bírságot. A General Motors ehhez képest 2014-ben potom 35 millió dolláros elmarasztalássla megúszta.
Az NHTSA azért lettek buzgóbb, mert a halálos áldozatokat követelő hibák miatt a kongresszus egyre nagyobb nyomást helyez a szektorra a hasonló esetek elkerülése érdekében.
Az FCA számára koporsószögként is értelmezhető a bírság, hiszen hónapok óta lejti a pávatáncot Sergio Marchionne, de a jelek szerint egyik autógyártó sem lát fantáziát abban, hogy összeolvadjon velük, visszarántván a konszernt a szakadék széléről.