Trend Tűzoltás helyett megoldásért kiáltanak a visszahívások

Tűzoltás helyett megoldásért kiáltanak a visszahívások

autopro.hu | 2015.05.05 14:38

Tűzoltás helyett megoldásért kiáltanak a visszahívások

Az amerikai közlekedési hatóság minden erejével azon van, hogy felpörgesse a veszélyes modellek javításának tempóját. Különösen a Jeep és a Takata kaphatná jobban össze magát.

Hirdetés

60 millió autót hívtak vissza 2014-ben az Amerikai Egyesült Államokban. Ez nagyjából a duplája a 2013-as mennyiségnek, noha az is rekordnak számított annak idején. Lehet persze mindezt a minőségbiztosítás szigorodásának pozitív eredőjeként is értelmezni, tény, hogy óriási méreteket öltött a problémás, baleset-, sőt, életveszélyes technológiák, alkatrészek térhódítása az iparágban. A helyzet megoldásért kiált.

A legnagyobb szeletet a GM harapta ki a nem túl ízletes tortából, bár a szégyenteljes korona leginkább a japán Takata beszállítót illeti – szétrobbanó légzsákjaik miatt rengeteg márkának főhet a feje.

Mark Rosekind, az NHTSA vezére elégedett a gyártók szándékával, de hiányolja a hatékony megoldásokat

Az amerikai közlekedési hatóság, a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) megelégelte, hogy egymás érik ugyan a visszahívások, a problémák mintha csak szaporodnának a valódi megoldás megtalálása és alkalmazása helyett. A Takata mind a mai napig nem tudja például, mi okozza légzsákjaik problémáját – pedig van olyan egykori munkatársuk, aki tudni véli a megfejtést.

A Fiat Chrysler konszern kötelékébe tartozó Jeep is mintha csak félig oldotta volna meg az üzemanyagtartály elhelyezésének konstrukciójából adódó halálos fenyegetettséget. Ha hátulról belerohan egy másik autó a SUV-jaikba, kigyulladhat az autó – így vesztette életét egy fiú családi utazás során egy Jeep Grand Cherokee balesetekor.

Az NHTSA április végén tartott ülésén több téma mellett a közvéleményt egyre jobban érdeklő visszahívások kapcsán amolyan sebességváltást hirdetett meg, amelynek lényege, hogy gyorsabban és hatékonyabban oldják meg a gyártók és a beszállítók a minőségi problémákat. Ehhez digitális eszközöktől visszahívás-orientált rendszámadatbázison át kockázati szintek bevezetésééig sok intézkedés lehetősége felmerült, ám hogy a vállalatokat miként fogják rávenni a valós megoldást hozó lépések tempójának növelésére, egyelőre talány.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink