Gyártók Az Opel sem menti meg a Fiatot a végtől

Az Opel sem menti meg a Fiatot a végtől

autopro.hu | 2015.05.29 13:18

Az Opel sem menti meg a Fiatot a végtől

A General Motors után a konszern kötelékébe tartozó német gyártónak sem akaródzik házasságra lépni az olaszokkal. Utóbbiak hivatalosan fejlődni szeretnének, szerintünk viszont a túlélésért küzdenek.

Karl-Thomas Neumann, az Opel CEO-ja fontosnak tartja a mennyiségi és egyéb faktorokat érintő bővülést az autóiparban, ám ehhez számukra nem az FCA konglomerátummal való szövetségkötésen keresztül vezet az út. Elsősorban a GM erőforrásainak aktívabb kihasználását tűzték ki célul, s tanultak korábbi nagy hibájukból, amikor konszernjüktől elkalandozva a PSA partnerségét keresték – fogalmazott Karl-Thomas Neumann.

Az udvarias elutasítás valójában csak a felszín, a történet sokkal inkább Sergio Marchionne már-már elkeseredett küzdelmének tekinthető. Korábban ugyanis a GM is kapott hasonló együttműködési ajánlatot a feltűnően önzetlennek tűnő olaszoktól, ám az amerikai gyártó elnöke, Dan Amman reakciója szerint a General Motors-nak nincs szüksége más autógyártóra, hogy növelje nyereségességét.

Karl-Thomas Neumann szerint az Opel egyedül is boldog(ul) - nem úgy, mint az FCA

Noha az FCA-vezér rámenős partnerkeresésének kommunikációja logikus érvelést tartalmaz – sok a párhuzamosság a járműiparban, miért ne fejleszthetnének közösen a gyártók, hiszen erre több jó példa is akad a nagyvilágban –, valójában nehéz lenne titkolni, hogy óriási bajban vannak a Chryslert nemrég megszerző olaszok. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság, az NHTSA ugyanis belebegtette, hogy miután nem tett érdemi lépéseket az FCA a visszahívási problémák minőségének javítására, akár el is rendelhetik 10 millió autójuk visszavásárlásának kötelezettségét. Ami nagyjából az olasz gyártó halálos ítéletének felelne meg, nem mellesleg az amerikai járműipart is megrengetné a döntés.

Nem véletlen, hogy Sergio Marchionne aktív túlélőkampányba kezdett, sorra körbeudvarolva a korábbi riválisokat. Olyannyira nagy tempóban írhatja a leveleket, hogy épp erre hivatkozva nem kívánta megerősíteni a New York Times értesülését, miszerint Mary Barra, a GM vezérigazgatója is kapott tőle „udvarló” e-mailt. – Rengeteg e-mailt írok – reagált az FCA első embere. Mi pedig elhisszük neki.

Kiemelt Partnereink