Gyártók Öt, valódi élményt adó sportautó elérhető áron!

Öt, valódi élményt adó sportautó elérhető áron!

Pörge Béla | 2023.08.12 16:22

Öt, valódi élményt adó sportautó elérhető áron!

Fotó: Racer.com

Soha nem számított olcsó mulatságnak sportautót venni és fenntartani. Nem ígérjük, hogy utóbbi bármelyik modell esetében is igaz lenne, de az bizonyos, hogy a sportautózás életérzéséhez képest megfizethető áron is lehet kapni ezt-azt. Az autopro.hu összegyűjtött öt ilyen modellt.

Ezekben az inflációval és energiaválsággal terhelt időkben keveseknek juthat eszébe, hogy sportautó kellene venni. Sokaknak lehet viszont ez az álma. Vannak olyan modellek, amik esetében – kevés kivétellel – ez álom is marad, de ha az igényünk, álmunk annyi, hogy legyen meg sportautózás élménye, és az autónk nézzen is ki úgy, mint egy sportautó, akkor azért nem kell feladni a reményt: vannak sportautók elérhető áron!

Természetesen használt autókról lesz szó a következőkben, ezért azt tartsuk észben, hogy a vásárlás mellett fent is kell tartani a nem feltétlenül a praktikussága miatt választott autónkat. Ahogy az elektromos új autóknál, úgy most a sportautóknál is a tízmillió forintot húztuk meg határként, nézzük, milyen sportautót kaphatunk egy új Suzuki Swift és egy új Fiat 500e ára közötti tartományban - vagy akár ennél is olcsóbban!

Porsche ennyiért?

Az ilyen listákon sokszor a végére hagyják a legizgalmasabb dolgokat, de mi most nem ezt tesszük! Kinek jutna eszébe egy mondatban a Porsche és az elérhető ár? Az átlagembereknek biztos nem, pedig létezik olyan modell a kínálatban, ami hamisíthatatlanul egy Porsche sportautó, még sincs a csillagos égben az ára.

Igen, a Porsche Boxster az. Nem ez lesz a cikk legolcsóbb modellje: a hasznaltauto.hu-n tízmillió forint alatt 16 ilyen autót kínálnak, ezek 2000 és 2011 között gyártott példányok. A JóAutók.hu-n kettő Boxstert hirdetek, egy 2005-ös autó éppen tízmillió forint alatt, egy 2007-es példány éppen felette került meghirdetésre.

A legkisebb és legolcsóbb Porsche sem egy csúnya darab.

A legkisebb és legolcsóbb Porsche sem egy csúnya darab. | Fotó: Porsche

A Boxster a legolcsóbb és legkisebb Porsche volt újonnan is, gyártása 1996-ban indult a 2,5 literes, hathengeres 986-ossal. 2000-től már 2,7 literes motorral indult a kínálat, de 3,2 literes verzió is készült az autóból. A második generáció 2005-ben mutatkozott be, ez a 987, ennek a dizájnját a Carrera GT inspirálta. A harmadik generációt 2012-ben mutatták be, de abból még nem lehet válogatni tízmillió forintért – sebaj, az első két generációs is elég mutatós!

Az igazi „zseb Ferrari”

Olasz is, ritka is, sportos is – tuti siker, ha valaki villantani akar. S mindez nem kerül többe 1-2 millió forintnál. Igaz, a zseb Ferrari valójában egy Fiat, mégpedig az ilyen összesítésekből ki nem maradható Barchetta. A roadstert tíz évig gyártották az olaszok az 1747 köbcentis benzinmotorral. No igen, az 1747 köbcenti nem éppen egy sportautós kaliber, de az alig egytonnás súly mellé a 131 lóerővel már elég vadul hangzik. Élénk színeivel és formájával az avatatlan szemek tényleg eladható egy komoly sportautóként, de másfélmillió forintért – ez az átlaga a két legnagyobb autóhirdetéses oldalon elérhető négy példány árának – tényleg meg is adja a sportautók látszatát és kicsit az élményét is. Ennyiért ne érné meg?

Fiat Barchetta, vagyis "kis hajó"

Fiat Barchetta, vagyis "kis hajó" | Fotó: Wikipedia

A japán büdzsé roadster királyi élménnyel

Szintén kihagyhatatlan a listáról a Mazda MX-5. Az 1989 óta gyártott roadsterből már számos verzió készült, jelenleg a negyedik generációnál tartunk. A modell 116-tól 181 lóerős teljesítménnyel bír verziótól függően, elsősorban 1,8-as és 2,0-s motorral. Több tucat érhető el belőle Magyarországon az online hirdetések alapján, a kínálat alja kétmillió forint alatti áron kapható, de négymillió forint körül már csodálatosan szép első- vagy másodikgenerációs példányokat hirdetnek, míg tízmillió forint alatt akár két-három éves autót is kapni, csak a legújabbak lépik túl ezt a határt.

A sportautó-élményt illetően kiváló választás az MX-5, de a megjelenéssel sem lesz problémánk. Igazi lakossági sportkocsi ez, teljesen érthető, ha valaki ilyenre vágyik.

Kinyitott lámpákkal még szebb, de így is gyönyörű.

Kinyitott lámpákkal még szebb, de így is gyönyörű. | Fotó: Mazda

Még egy olasz remekmű

Ebben az árkategóriában akár a nyolcvanas években gyártott, már muzeális értéknek számító, ám csodálatosan szép Alfa Romeo Spidereket is kapni. Ha viszont nem csak nyári élményautózást képzelünk el a sportautónkkal, akkor a kilencvenes évek Spiderje a mi választásunk, vagyis a GTV és a Type 916. A modellekből 1,8-tól kezdve 3,2 literes verzió is készült, akár 237 lóerős teljesítménnyel. A dizájnról elég annyit mondai, hogy Alfa Romeo, és felszereltségtől függően a vezetési élményre sem igazán lehet panasz.

Akár ilyen, elsőgenerációs gyöngyszemet is ki lehet fogni elérhető áron.

Akár ilyen, elsőgenerációs gyöngyszemet is ki lehet fogni elérhető áron. | Fotó: Wikipedia

Ilyen autókkal nincs tele a padlás, de böngészve a kínálatot ki lehet fogni élvezetes darabokat akár ötmillió forint alatti áron is.

Egy kis magyar vonatkozás

Ötödikként egy olyan sportautó jön, aminek bőven van magyar vonatkozása, de azért hamisíthatatlanul német. Ez az Audi TT. A sportkupé gyártása 1998-ban indult, eleinte persze nem Győrben, de később a gyártás egyre nagyobb hányada valósult meg hazánkban. Az Audi TT túlzás nélkül nevezhető dizájnikonnak, valószínűleg mindenkibe beleégett a jellegzetes külső már húsz évvel ezelőtt is.

Már az első generáció is lenyűgöző teljesítménnyel bírt a maga 180 vagy 220, később 250 lóerős kivitelével. Később készült 360 lóerős változat is az igazán ínyenceknek, de a sportautózás élményét bármelyik TT megadja.

Óriásit húzott az Audi ezzel a dizájnnal, immár 25 éve.

Óriásit húzott az Audi ezzel a dizájnnal, immár 25 éve. | Fotó: Audi

A korai modellek ma már egészen elérhető áron futnak, két-hárommillió forint közötti áron vállalható állapotú példányokat kapni, igaz, ezek jellemzően húszéves, vagy idősebb autók, tehát költeni is biztosan kell rájuk. A tízmilliós határig azonban akár 8 éves autók is beférnek, ami némileg talán meglepő. Bizony, az Audi elérhető sportautót is gyártott.

A futottak még kategórián túl, de a cikken kívül ott van még a Nissan 350Z és a Subaru több modellje is, de ide kívánkozik mellettük esetleg néhány japán ritkaság is, ami valódi élményt nyújt, de megfizethető – vagy legalábbis elérhető – áron. Nem kell tehát lemondani erről az álomról, legfeljebb kicsit szabni kell rajta a mai viszonyokhoz.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink