Gyártók Önállóan fejleszt elektromos technológiát a Rimac

Önállóan fejleszt elektromos technológiát a Rimac

autopro.hu/D.Á. | 2022.01.20 04:20

Önállóan fejleszt elektromos technológiát a Rimac

Fotó: Rimac Media Center

A horvát elektromosautó-gyártó nemrég alakult Rimac Csoporttá, melynek tagjai a francia szuperautó-gyártóval közös Bugatti Rimac vállalat és a technológiai fejlesztési részleg, a Rimac Technology. Utóbbi teljes autonómiát fog élvezni, és harmadik felek számára is készít majd megoldásokat elektromos autókhoz.

Száz százalékban a Rimac Csoport tulajdonolja a Rimac Technology alvállalatot, és 55 százalékos többségi részesedése van a frissen alakult Rimac Bugatti autógyártóban, a fennmaradó részvényeket pedig a Porsche jegyzi. Előbbi most ki fogja terjeszteni tevékenységi körét nagy teljesítményű akkumulátoros elektromos rendszerek, hajtásmodulok és egyéb elektronikai alkatrészek fejlesztésére és gyártására. Mindezt évi több tízezres nagyságrendben tervezik gyártani 2024-re, onnantól pedig lépésről lépésre el akarják érni a százezres nagyságrendet.

Nyitott kapuk

A vállalat tudatta, a kisebb hibrid akkumulátoros rendszerektől kezdve a kész, gördülő hajtásláncokig mindenféle konfigurációt fognak gyártani, valószínűleg nagy, globális gyáripari, és kis darabszámban termelő vállalatok partnereként egyaránt.

Teljesen önálló vállalatként a Rimac Technology-nak nem kell majd kompromisszumokat kötnie, és mivel nem tartozik egy konkrét gyártó alá, bárkivel együttműködhet, és teszi is – dolgozott már az Aston Martinnal, az Automobili Pininfarinával, a Hyundai-jal, a Kiával, a Koenigseggel és a Porschéval (utóbbi az említett arányban tulajdonosa is a Rimac Bugattinak), de számos, egyelőre titkos projektet is kilátásba helyezett a vállalat.

Meredek felívelés

A Rimac alapító vezérigazgatója, Mate Rimac szerint természetes, hogy különválik az autó- és alkatrészgyártás, hiszen két teljesen különböző piacról van szó. A Rimac Technology termékeinek amellett, hogy kimagasló teljesítményt nyújtanak, költséghatékonynak is kell lenniük, valamint nagy darabszámban kell tudni gyártani őket, a szuperautók világában pedig utóbbi két szempont nem olyan lényeges. Rimac elmondta, az új struktúra lehetővé fogja tenni, hogy cége kihasználja a teljes potenciálját: saját autóikban hatékonyan ki tudják próbálni új technológiáikat, mielőtt más gyártóknak kínálják azokat.

A zágrábi székhelyű Rimac jelenleg nagyjából ezer főt foglalkoztat, 2023-ban azonban egy nagyobb főhadiszállásra költöznek, ahol 2500 dolgozó is elfér. A vállalat alakulásakor, 2009-ben az volt Mate Rimac álma, hogy megépítse saját elektromos hiperautóját, ami most a Nevera modellel megvalósult. Szerinte a Nevera nem pusztán a világ leggyorsabban gyorsuló autója, hanem kényelmes, használható és egy technológiai csemege is egyben.

Most szédületes számok, később tömeggyártás

A vállalat szerint a 1914 lóerős, 2360 Newtonméteres forgatónyomatékú, nulláról százra 1,97 másodperc alatt gyorsuló Nevera jól példázza, mire képes a Rimac Technology, ha nem korlátozzák a tömeggyártás költségekre és mennyiségekre vonatkozó megkötései. Mate Rimac úgy látja, ha egyszer már kitolták a technológia korlátait, könnyebb lesz az újdonságokat nagy léptékekben is megvalósítani.

A Nevera elektromos hajtóegységei, akkumulátoros rendszere, az intelligens nyomatékelosztása, mesterséges intelligenciája és számtalan elektromos rendszere mind a Rimac saját fejlesztése, és mind hordozza a lehetőséget a tömeggyártásba lépésre — közölte az Autocar.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink