Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nincs bizonyíték a Tesla töréstesztes csalására
Az Euro NCAP azután indította el a vizsgálatát, hogy a Tesla-tulajdonos és amatőr „hacker” Green, Twitter oldalán közölte, hogy olyan „speciális kódokat” fedezett fel a Tesla járműveiben, amelyek elgondolkoztatóak a töréstesztek eredményeinek fényében.
A Tesla járművei számos riválisánál jobban teljesítenek a törésteszteken világszerte, sőt egyes modelljei a különböző biztonsági szervezetek által valaha mért legmagasabb pontszámokat érték el. Éppen ezért kapott nagy figyelmet Green bejegyzése, azonban az nem volt teljesen világos, hogy a szerző pontosan mire utal.
Mindenesetre az Electrek nemrég megjelent cikke szerint a bejegyzés megjelenése után az Euro NCAP vizsgálatot indított. A biztonsági szervezet alaposan szemügyre vette a Tesla különböző szoftverfrissítéseit, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az autógyártó nem tesz olyan lépéseket, amelyek torzíthatják a töréstesztek teljesítményét.
"Az Euro NCAP számára kiemelten fontos …, hogy a minősítés valóban tükrözze azt a biztonságot, amelyet a fogyasztók elvárhatnak a járművektől. Eddig az Euro NCAP vizsgálatai azonban nem tártak fel semmilyen bizonyítékot arra, hogy a Tesla megpróbálta volna „becsapni” a teszteket” – számolt be a szervezet programigazgatója, Aled Williams.
Vannak még megválaszolatlan kérdések
A hírek szerint azonban egyéb aggályok merültek fel. „Lehetséges, hogy a GPS helymeghatározást használják annak azonosítására, hogy az autó egy adott tesztpályán van, azonban a Tesla teljes mértékben tagadja, hogy ez történne” – mondta Williams.
Az Euro NCAP-et arról tájékoztatták, hogy a speciális kódok egyszerűen arra a régióra utalnak, ahol az adott járművet konfigurálták. Ettől függetlenül az Euro NCAP tovább vizsgálja az ügyet, és megkísérli újra elvégezni a törésteszteket az eredményazonosság vizsgálata érdekében – olvasható az InsideEVs cikkében.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!