Gyártók Nem lesz többé hagyományos Golf

Nem lesz többé hagyományos Golf

autopro.hu/P.B. | 2023.04.04 04:20

Nem lesz többé hagyományos Golf

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen legendás sorozatának újabb benzines és dízeles tagja már nem lesz, csak elektromos. Thomas Schäfer, a Volkswagen márkafőnöke ezt egy interjúban erősítette meg, ám ez nem feltétlen jelenti a Golf elnevezés végét.

Jelenleg a Golf nyolcadik szériája áll gyártás alatt, és a Golf 8 lesz a ferdehátú autó utolsó belső égésű motoros változata. Jövőre még egy modellfrissítés, kisebb ráncfelvarrás várható a legendás sorozatban, de újabb verzió hagyományos hajtással már nem.

„Ezzel a Golf sorsa az évtized végéig biztosított, aztán meg kell néznünk, hogyan fejlődik ez a szegmens” - mondta Schäfer, aki ugyan nem zárta ki, hogy lesz Volkswagen Golf az elektromobilitás korában, de a modell rajongóinak nem sok jót üzent: „ha 2026-ra vagy 2027-re teljesen másképp fejlődik a világ, mint ahogy azt várták, akkor egy teljesen új járművet fejleszthetünk ki - de nem hiszem, hogy ez várható” - fogalmazott.

Az autógyártó ugyanakkor azt tervezi, hogy egy jövőbeli elektromos modellnél megtartja a Golf nevet, de ennek a legkorábbi megjelenése 2028-ban várható – tette hozzá Schäfer.

A Volkswagen azon döntése, hogy egyelőre nem fektet be az Európa legkeresettebb autójának számító Golf fejlesztésébe, azt jelzi, hogy az autógyártó fókusza egyre inkább az elektromos járművek költségeinek csökkentésére irányul.

Ambiciózus villamosítási tervek

A Volkswagen Csoport magmárkája 2030-ra szeretné elérni, hogy európai értékesítéseinek 80 százalékát elektromos autók tegyék ki, Észak-Amerikában ez a cél csak 55 százalék az elektromos modellek lassabb terjedése emiatt.

A márka 2026-ig tíz új elektromos modellt kíván piacra dobnia, köztük egy akkumulátoros elektromos autót 25 ezer eurós (mintegy tízmillió forint) áron, sőt, ahogyan arról korábban az autopro.hu is beszámolt, a 20 ezer eurós határig is lemenne a gyártó.

Az utolsó belső égésű motorral szerelt új autó

Thomas Schäfer az Automobilwoche című lapnak elmondta, hogy egyelőre a T-Roc lesz az utolsóként kifutó olyan modell, amit belső égésű motorral szerelnek, az újabban megjelenő modellek már mind elektromos hajtást fognak kapni. Ennek oka nem csak a Volkswagen elhivatottsága, hanem a tervezett Euro 7 károsanyag-kibocsátási norma is. A Volkswagen márkafőnöke szerint az Euro 7-es szabályok ellehetetlenítik, hogy húszezer eurónál olcsóbb autót gyártsanak – azaz igazán megfizethető modellt, mint ami eddig a Polo volt, nem várhatunk.

A szintetikus üzemanyagok sem változtatnak azon a tényen, hogy a Volkswagen csak elektromos modelleket tervez. „Az e-üzemanyagoknak megvan a létjogosultsága – olyan területeken, mint a meglévő veterán autók, a tengeri közlekedés, a repülés, a kis szériák vagy a motorsportok. Ebben az összefüggésben üdvözöljük az e-üzemanyagoknak az Európai Unióban 2035 utáni használatáról szóló uniós megállapodást. De vajon ez helyettesíti-e az akkumulátoros elektromos vezetést? Nem” – fogalmazott Schäfer, majd az Automobilwoche kérdésére egyértelművé tette, hogy 2033-tól a Volkswagen Passenger Cars márka csak akkumulátoros elektromos járműveket fog árulni Európában.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink