Gyártók Nem hamarkodja el az elektrifikációt a Dacia

Nem hamarkodja el az elektrifikációt a Dacia

autopro.hu/D.Á. | 2022.01.18 04:20

Nem hamarkodja el az elektrifikációt a Dacia

Fotó: Dacia Media Website

Elektromos autók helyett eleinte az autók tömegének csökkentésével felelne meg a szén-dioxid-kibocsátási szabályoknak a Dacia. A márka így próbálja minél tovább biztosítani, hogy modelljei továbbra is olcsó, hagyományos hajtással készüljenek, és a büntetéseket is elkerülje.

Hirdetés

Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója úgy véli, ez a megközelítés kulcsfontosságú, hogy cége megtarthassa nagy fegyverét, az alacsony árat. Elmondta, kiemelkedő ár/érték arányt kínálnak autóikkal azáltal, hogy mindent megadnak, amire a vevőknek szükségük van, de semmi feleslegeset nem építenek be. Manapság a klíma alapvetőnek számít, de elektromosan állítható ülés például nem. A Dacia kézzel állítható ülései – melyekről Le Vot hangsúlyozza, hogy továbbra is nagyon kényelmesek – sokkal könnyebbek a vetélytársak által gyártottaknál. Ez egy részlet a sok közül, amely által az autók végül jóval könnyebbek lesznek, így kevesebbet is fognak fogyasztani, ezáltal pedig hagyományos hajtással is megfelelnek az egyre szigorodó kibocsátási normáknak, nem szükséges drága elektrifikációs megoldásokra költenie a gyártónak.

Le Vot a hétüléses Dacia Joggert említi példának, amely 1200 kilogrammos tömegével átlagosan 20 százalékkal könnyebb a kategóriatársainál, így hivatalos tesztek alapján tíz százalékkal kevesebb a szén-dioxid-kibocsátása.

Külön utakon

A Dacia reméli, hogy az autóipar fő trendjétől, a lázas elektromosítástól eltérve vonzó marad az értékállóságot előnyben részesítő új- és használtautó-vásárlók körében, főleg a mai, egyre emelkedő autóárak fényében. A Dacia anyavállalatát, a Renault Csoportot vezető Luca de Meo bejelentette, hogy a Renault modellpalettája 2030-ig tisztán elektromos lesz, a Dacia azonban csak a lehető legkésőbb fog átállni. Akad kivétel is a szabály alól: a kínálatban megtalálható a kis elektromos SUV, a Spring, és 2023-ban érkezik egy hibrid verzió is a Joggerből.

Le Vot leszögezte, hogy a Dacia tisztában van az emissziós felelősségével, és teljesíteni fogják a vonatkozó előírásokat, de ezt az ismertetett stratégia mentén teszik, hogy olcsón is rendelkezésre álljanak környezetkímélő autók. Az elektrifikációt meg fogják valósítani, mikor az elektromos autók fejlesztési és gyártási költségei kellően visszaszorulnak ahhoz, hogy ezt a technológiát is megfizethetően tudja kínálni a román márka.

Nagy számú és hűséges vásárlók

A vezérigazgató szerint a sikeres időszakot élő Dacia ötmilliós vásárlói tömeget számlál, amelyet az új Jogger és a ráncfelvarrott Duster 9,5 millióra egészíthet majd ki, az új Bigster érkezésével pedig akár 13 millió ügyfelük is lehet. Le Vot szerint a vásárlók számos okból választják a Daciát. Eleinte a fő szempont az volt, hogy az emberek mindenképpen új autóhoz jussanak nem sokkal több pénzért, mint amennyit egy használtra szántak volna. Manapság az értékállóságot helyezik előtérbe az ügyfelek, és pörög a használt Daciák piaca is. A márkahűség Le Vot szerint kiemelkedő – sokkal több visszatérő vásárlójuk van, mint más gyártóknak.

Mire megjelenik az új, nagy SUV, a Dacia Bigster, Le Vot szerint 40 ezer euró körül alakul majd egy átlagos családi SUV ára. Ezt a vezérigazgató azért látja így, mert az egyre nehezebb, egyre több technológiát tartalmazó SUV-k egyre nehezebben teljesítik majd az emissziós normákat, ezért egyre drágábbak lesznek. A Dacia SUV-ja azonban könnyű lesz és nem lesz majd tele felesleges technológiákkal, ezért sokkal olcsóbb is lesz — írta meg az Autocar.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink