Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem a legjobb helyen terjeszkedik a Tesla
A Tesla egy új bemutatótermet nyitott Kínában, ám annak egy olyan részén, ami nem feltétlen a legjobb ötlet. Az amerikai vállalat ugyanis abban a Hszincsiang tartományban nyitotta meg a létesítményt, ahol igen erős elnyomás alatt élnek a muszlim ujgur kisebbség tagjai.
A nyugati világi és Kína között az egyik érzékeny pont az ujgur kisebbség helyzete. Bár a kínai vezetés tagadja a vádakat, számos jel arra utal, hogy a helyi muszlim kisebbség, az ujgurok erős elnyomás alatt él Kína nyugati részében, így például Hszincsiang tartományban.
A Tesla 2021 legvégén, szilveszter napján nyitotta meg új bemutatótermét a tartomány fővárosában, Ürümcsiben. A Weibo közösségi felületen széles körben üdvözölték a nyitást, ugyanakkor – nem meglepő módon – az Egyesült Államokban felháborodás kísérte Elon Musk döntését.
Népirtáshoz való asszisztálás
Muskot és a Teslát nem kevesebbel vádolják, mint népirtásban való részvétellel. Legalábbis Marco Rubio, floridai szenátor megfogalmazása szerint a Teslához hasonló vállalatok segítenek a Kínai Kommunista Pártnak eltussolni a régióban elkövetett népirtást és az ujgurok rabszolgamunkára való kényszerítését. Scott Paul, az AAM (Amerikai Iparosok Szövetsége) elnöke hasonlóan keményen kommentálta a jelenséget.
Az USA legnagyobb muszlimszervezete, az Amerikai-Iszlám Kapcsolatok Tanácsa is közleményt adott ki az üggyel kapcsolatban. A szervezet szerint a Teslának be kell zárnia a bemutatótermet. A Tesla egyelőre nem kommentálta egyik kritikát sem.
Mások is aktívak a területen
Nem a Tesla az első olyan nyugati autógyár, ami aktív Hszincsiang tartományban. A Volkswagen gyárat is fenntart a helyszínen, emiatt többször érte már kritika, de egyelőre nem merült fel az üzem bezárása – írja az Automobilwoche.
Kínát több ország hivatalosan is népirtással vádolja, és egyre többen vezetnek be ezért szankciókat az országgal szemben. Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, a német parlament korábban ugyan tárgyalt egy javaslatot, ami az emberi jogokhoz kötné a német vállalatok üzleteit, ám azt abban a formában nem fogadták el, hogy az a Volkswagent érintse.
Tetszett ez a cikk? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken