Gyártók Mindenre van e-haszongépjárműve a Daimlernek

Mindenre van e-haszongépjárműve a Daimlernek

Pörge Béla | 2022.09.22 10:20

Mindenre van e-haszongépjárműve a Daimlernek

Fotó: Pörge Béla

Több új modell vagy modellvariáns mutatkozott be a Daimler Truck részéről a hannoveri IAA kiállításon. A vállalat egyre nagyobb szegmenst tud lefedni a szállítmányozási igényekből elektromos járművekkel.

Ahogyan arról az autopro.hu már beszámolt, a 2022-es IAA kiállításon volt a Mercedes-Benz eActros LongHaul világpremierje, azonban ennél több modell is bemutatkozott az eseményen a Daimler Truck égisze alatt. A német konszern egyre szélesebb felhasználási körben tud elektromos haszongépjárműveket kínálni a vevőinek, közben persze a belső égésű motorral szerelt modelleket sem engedte még el.

Rögtön a Daimler Truck sajtóestjén, szeptember 18-án bemutatkozott az európai közönség számára a Fuso eCanter legújabb verziója. Az új eCanter legkisebb változata 4,25 tonnás, míg a legnagyobb 8,55. A modell számos elrendezéssel kapható, a tengelytáv azon több szempontból is kulcsfontosságú: lényegében ezen múlik a hatótávolság, hiszen az akkumulátorokat a kerekek között, a padlólemez alatt helyezte el a gyártó.

Fotó: Pörge Béla

Az eCanter igazi Jolly Joker lehet az üzemeltetők számára: a mindössze 70 kilométerrel rendelkező S tökéletes lehet parkokban és szűk városi környezetben is. Az M 140, az L pedig 200 kilométer hatótávra képes. A modell LFP akkumulátorokkal van felszerelve, valamint számos vezetéstámogató rendszer segíti a sofőröket.

Elektromos járművek a város tisztaságáért

Karin Rådström, a Mercedes-Benz Trucks vezérigazgatója az IAA-n röviden bemutatta a vállalat további elektromos járműveit. Az eEconic akkumulátoros szemétszállító már sorozatgyártásban készül, a modellt Frankfurtban tesztelték. A legtöbb városban képes egy műszakot lehozni egy töltéssel a kukásautó, így valódi alternatíva lehet a belső égésű motorral szerelt teherautóknak. A szemétszállítók esetében különösen fontos a környezetbarát hajtás, hiszen ezeknek a járműveknek a belvárosban és minden lakóövezetben meg kell fordulniuk.

A Mercedes-Benz eActros 300 egy példánya kiállításra is került a rendezvényen, a legújabb verzió sorozatgyártása 2023-ban kezdődik. Az elektromos teherautót a Daimler ügyfelei, illetve a sofőrök is dicsérték egy, a rendezvényen bemutatott videóban.

A fenti két modell esetében különösen fontos, hogy ezeket már az elektromobilitásra tervezték, azaz minden elemüket annak megfelelően fejlesztették ki, hogy a lehető legoptimálisabban üzemeltethessék őket.

Újdonságok hagyományos hajtással

Ott még természetesen nem tartunk, hogy csak az elektromos modellekre koncentráljon egy akkora haszongépjármű-gyártó, mint a Mercedes, így az IAA-n szó esett a legújabb belső égésű motoros járművekről is. Stina Fagerman, a Mercedes-Benz Trucks marketingért, eladásokért és szervizért felelős vezetője mutatta be az Actros-család új tagjait.

Fotó: Pörge Béla

A legérdekesebb talán az Actros L Edition 3 modell, ebből ugyanis mindössze 400 darab készül, ez egy limitált kiadás lesz a leghosszabb verzióból exkluzív kényelmi elemekkel ellátott fülkével, és a legmodernebb felszereltséggel. A „sima” Actros L legújabb kiadásában a biztonságot tartotta szem előtt a gyártó, ez az eddiginél kisebb, de mégis jobb kamerák és érzékelők is segítik. A kényelmet többek között a sofőrök igénye szerint átalakított váltó adja meg.

Az új Actros F és F plus (a modell nevében az F a funkcionalitást jelöli) a jól megszokott OM471-es motort kapta optimalizált változatban. A biztonsági kamerák ezekből a teherautókból sem maradtak ki, ahogy a szervizszolgáltatások széles köre sem. Stina Fagerman részletesen kifejtette, hogy a Mercedes-Benz bármikor a sofőrök és az üzemeltetők rendelkezésére áll a szervizelésben – sem az elektromos, sem a hagyományos modellek esetében nem engedi el a vásárlók kezét a cég.

Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink