Gyártók Megújult külsőt és belsőt kap Hyundai Ioniq 5

Megújult külsőt és belsőt kap Hyundai Ioniq 5

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.05 11:23

Megújult külsőt és belsőt kap Hyundai Ioniq 5

Fotó: Hyundai

A Hyundai bemutatta az Ioniq 5 ráncfelvarrását. A formaterv és a funkciók átdolgozása mellett az elektromos modell nagyobb akkumulátort is kapott. Az átdolgozott Ioniq 5 kezdetben márciusban kerül forgalomba Dél-Koreában, majd az év folyamán fokozatosan világszerte.

Az akkumulátor kapacitása 77,4 kilowattóráról 84,0 kilowattórára nő, ami megfelel a sportosabb N változatnak. Nem meglepő módon a Hyundai a sajtóközleményben azt állítja, hogy ezzel nő a tisztán elektromos hatótávolság. A 77,4 kilowattórás akkumulátorral a 168 kilowattos hátsókerék-hajtású Ioniq 5 maximális WTLP hatótávolsága 507 kilométer. A 2021-es piaci bevezetéskor a crossover még 72,6 kilowattórás akkumulátorral volt felszerelve; a 2023-as modellévtől a Kia EV6-ból származó 77,4 kilowattórás változatot használja.

A Hyundai nem közölt új adatokat az alapakkumulátor (korábban 58 kilowattóra) és a hátsó- és összkerékhajtású modellek vonatkozó teljesítményadatairól sem. A 72,6 kilowattórás akkumulátorról 77,4 kilowattórára történő váltással a hátsókerék-hajtású modell teljesítménye némileg nőtt, 160-ról 180 kilowattra, míg az összkerékhajtású modellé 225-ről 239 kilowattra. Nem tudni, hogy újabb enyhe teljesítménynövekedés várható-e.

Szépített külső és belső

Kívülről a ráncfelvarrt modell csak a részletekről ismerhető fel. Az új lökhárítóknak köszönhetően az autó két centiméterrel hosszabb lett, és immár 4,66 méteres. A szögletes karosszéria aerodinamikájának javítása érdekében a hátsó spoilert öt centiméterrel meghosszabbították, a felniket pedig aerodinamikusabbá tették. Ez utóbbi talán a ráncfelvarrás legszembetűnőbb vizuális jellemzője. Ami nem látszik, azok a futóművet és a karosszéria merevségét érintő kisebb változtatások, amelyek javítják a belső tér kényelmét és zajszintjét.

A belső részletek terén is vannak fejlesztések. A középkonzolon mostantól egy fizikai gomb található a gyakran használt funkciók, például az első üléssor fűthető és szellőztethető ülései, a fűtött kormánykerék és a parkolássegítő funkció működtetéséhez. Emellett az okostelefon vezeték nélküli töltőpadját az alsó részből a felső részbe helyezték át, ami jelentősen javítja a felhasználóbarátságot. Új a kormánykerék kialakítása is, a négy képpont az Ioniq 6-hoz hasonlóan most is világít, és például a töltöttségi szintet is képes megjeleníteni. A kormánykeréken lévő kezelőgombok elrendezése is megváltozott, és az infotainment és a klíma kezelőszerveit is átalakították – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink