Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megújulnak a Stellantis elektromos furgonjai
A Stellantis bemutatta a megújult furgonjait, amikkel 2027-ig át akarja venni a Ford világszinten vezető szerepét a könnyű áruszállító járművek piacán. A fő változtatások az elektromos járművek hatótávját érintik, amik így már kategóriavezető adatokkal rendelkeznek a kompakt és nagy furgonok területén.
A vállalat kisméretű elektromos furgonja, amit Citroën ë-Berlingo, Fiat E-Doblò, Opel/Vauxhall Combo Electric és Peugeot e-Partner néven is forgalmaznak, már 330 kilométeres hatótávval rendelkezik, ami 48-cal több, mint korábban. A beltérben mindegyik jármű kapott egy nagyobb, 10 hüvelykes átmérőjű infotainment kijelzőt, kettes szintű önvezetésre is alkalmas vezetéstámogató-rendszereket, valamint egy 360 fokos tolatókamerát. A furgonok ezenfelül flottakezelő szoftverekhez is tudnak csatlakozni, vezeték nélkül. Ennek használatával az operátorok költséghatékonyan tervezhetik a töltéseket és a karbantartásokat, valamint tippeket is adhatnak a sofőröknek a gazdaságos vezetéssel kapcsolatban.
A Stellantis közepes méretű furgonjai, név szerint a Citroën ë-Dispatch, a Fiat E-Scudo, az Opel/Vauxhall Vivaro Electric és a Peugeot e-Expert szintén hatótávnövelésen esett át. Az 50, vagy 75 kilowattórás akkumulátorral felszerelt furgonok már akár 350 kilométert is megtehetnek egy töltéssel, ami 28 kilométeres ugrást jelent. A belső térben ugyanazokat az újításokat kapják meg, mint a kisebb társaik.
A nagyméretű kategóriába tartozó furgonok, a Citroën ë-Relay, a Fiat E-Ducato, az Opel/Vauxhall Movano Electric és a Peugeot e-Boxer egy új, 110 kilowattórás akkumulátort kapnak, amivel 420 kilométert tudnak megtenni. Ezeket a járműveket már 150 kilowattal is lehet tölteni, ami jelentős növekedés a korábbi 50 kilowattos töltésmaximumhoz képest. A beltérben ugyanazok a változások figyelhetők meg, mint a két kisebb kategóriában.
A Stellantis állítása szerint a fejlesztések nem járnak hátrányokkal a furgonok többi képességét, például a teherbírásukat tekintve.
Más újdonságok is érkeztek
Az összes Stellantis-hoz tartozó furgon kap egy 400 voltos, külső eszközök töltésére használható rendszert. Így már nincs szükség egy külön erre a célra fenntartott akkucsomagra, mivel a fő akkumulátort használja az új rendszer.
A technikai változásokon kívül a furgonok külső és belső dizájnjai már jobban tükrözik az egyes márkák stílusnyelveit.
A Citroën megújult furgonjainak orrán a cég új, ovális logója látható, valamint a középső méretosztályba tartozó Dispatch három részből álló LED fényszórókat is kapott, amiket az Oli elektromos koncepcióautó ihletett. Emellett az összes furgon megkapja a Citroën “komfort” üléseit.
A Fiat furgonjai letisztult dizájnnal lettek újragondolva, és a nagyméretű FIAT márkajelzés is látható rajtuk. A négybetűs logó, amit az olasz cég 1968 és 2003 között használt a személyautóin, az új furgonok elején is megjelenik.
A Peugeot furgonok egy leegyszerűsített, zárt hűtőmaszkot kapnak a cég 2021-ben bemutatott oroszlánfejes logójával díszítve. Mindegyik típus a Peugeot iCockpit dizájnját alkalmazza a beltérben, ami magasra emelt óracsoportot és apró kormánykereket jelent.
Az Opel/Vauxhall furgonok a németek Vizornak elnevezett hűtőmaszkját kapták meg: egy fényes felületű fekete elem fut keresztbe a két Compass fantázianévre hallgató fényszóró között. A Compass lámpák helyett vakításmentes mátrix fényszórók is kérhetőek, amikkel elkerülhető a szembeforgalom elvakítása.
Más hajtásláncokat is érint a frissítés
Az Autocar beszámolója szerint a furgonok dízel verziói szintén ezeket a külső és belső módosításokat vonultatják fel, azonban a Stellantis még nem közölt technikai részleteket róluk.
A vállalat megerősítette az elköteleződését a hidrogén üzemanyagcellás hajtás mellett is. A közepes méretű furgonokat eddig is kínálták ilyen hajtáslánccal, ezek mostantól 400 kilométert tudnak teljesíteni egy töltéssel. Már a nagy furgonok is rendelhetőek lesznek a hidrogénes megoldással, amivel a furgonok 500 kilométeres hatótávot fognak biztosítani és öt perc alatt újratölthetőek lesznek.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!