Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megrekedtek az Apple és az akkugyártók tárgyalásai
Bennfentesektől származó információk szerint lényegében megrekedtek az Apple és a kínai CATL, valamint BYD akkumulátorgyártók közti tárgyalások, miután utóbbiak nem egyeztek bele abba, hogy kizárólag a technológiai óriást kiszolgáló csapatokat és amerikai üzemeket állítsanak fel.
Még 2020 végén tudódott ki, hogy az Apple 2024-ben piacra dobna egy elektromos autót. Azóta több alkalommal is szivárogtattak a projekt alakulásáról, az amerikai vállalat azonban a mai napig ismertette terveit.
A projekttel kapcsolatos legutóbbi fejleményekről három bennfentes számolt be a Reuters-nek. Szerintük a kettő kínai cég valamikor az elmúlt kettő hónap folyamán közölte az Apple-lel, hogy nem fogják teljesíteni az elvárásait.
A CATL nem ment bele egy amerikai akkumulátorgyár építésébe a Washington és Peking közti politikai feszültségek, valamint költségmegfontolások miatt. A villanyautók akkumulátorainak első számú gyártója egy, csak az Apple-lel dolgozó fejlesztőcsapat felállítását szakemberhiányra hivatkozva sem vállalta.
A nyilatkozók azt nem részletezték, hogy a BYD miért zárkózott el egy-egy dedikált üzem és fejlesztőcsapat felállításától.
Japánban néznek új partnerek után
Bár az okostelefon-gyártó még bízik abban, hogy a kettő kínai vállalattal valamikor folytathatja a tárgyalásokat, alternatív kooperációk után kutatva októberben Japánba küldött tárgyaló delegációt – fűzték hozzá a megszólalók, akik azt is elárulták, hogy az egyik szóba jövő partner a Panasonic.
Az ügy kapcsán a Reuters megkereste az érintett vállalatokat. Közülük egyedül a CATL volt hajlandó kommentálni a hírügynökség értesüléseit. A vállalat tagadta azok helytállóságát, szóvivője pedig egyúttal kifejtette: „Mérlegeljük a gyártás észak-amerikai lokalizálásának lehetőségét.” A közleményeben ezenkívül az áll, hogy minden megrendelőjükkel dedikált munkacsoportok dolgoznak együtt.
Nem akar összejönni az autógyártás az Apple-nek
Az akkumulátorgyártókkal folytatott tárgyalások megrekedése nem az első olyan fejlemény, ami komolyan hátráltatja az Apple autógyártási projektjét. Nemrég a program vezetője, Doug Field úgy döntött, hogy visszatér a Fordhoz, korábban pedig sajtóhírek szerint a Hyundai és a Nissan is visszautasították, hogy az Apple autóit szerződéses formában gyártsák.
Az amerikai cég számára azért is lett volna fontos megegyezni a CATL és a BYD vállalatokkal, mert mindkettő gyárt az amerikai fél által állítólag preferált lítium-vas-foszfát akkumulátorokat, amik nikkel és kobalt hiányában olcsóbban készíthetőek, mint a ma elterjedt lítium-ion akkuk.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!