Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Jól indult a BYD éve
2024.04.30 10:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Ferrari meg akar győzni mindenkit, hogy az e-autó a jövő
A Ferrari szeretné növelni a szaktudását az akkumulátorcellák világában, de nem tervezi, hogy maga gyártsa azokat, és továbbra is külső beszállítókra támaszkodik a villamosított járműveihez szükséges cellák tekintetében.
Az elkövetkező két év nagyon fontos lesz az olasz márka számára, ugyanis 2025 végén mutatja be első tisztán elektromos meghajtású járművét, és bár erről a modellről még keveset tudni, a Ferrarinak gondoskodnia kell arról, hogy jó legyen, ha meg akarja győzni vásárlóit arról, hogy az e-autók jelentik a jövő útját.
Nemrég egy akkumulátorcellákkal foglalkozó kutatóközpontban beszélt Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója amelyet a Ferrari a Bolognai Egyetemmel és az NXP Semiconductors chipgyártóval közösen hozott létre. Az eseményen elmondta, hogy az autógyártó „fel akarja nyitni a cellákat, és meg akarja érteni, mi van bennük. A gyártás mindig külső gyártókon keresztül fog történni, azon a know-how-n alapulóan, amelyet remélhetőleg a kutatóközponton keresztül fogunk megszerezni" – mondta.
Az új E-Cells Lab azért jött létre, hogy növelje a Ferrari akkumulátorcellákkal kapcsolatos szakértelmét, és az elektrokémiára összpontosít. A telephely a lítium alapú, folyékony halmazállapotú cellákra fog összpontosítani, de a szilárd halmazállapotú akkumulátoroknak még nem látja a jövőjét, legalábbis egyelőre. A Ferrari úgy véli, hogy az elektromos meghajtású járművek 2026-ra eladásainak 60 százalékát, 2030-ra pedig akár 80 százalékát is elérhetik – írja a Carscoops.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!