Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már gázüzemmel is választható az új Golf
Már rendelhető az új Volkswagen Golf gázüzemű változata. A CNG-benzin kettősüzemű motorral ellátott Golf TGI az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást biztosító sűrített földgázzal 400 kilométert képes megtenni.
Egyelőre csak az ötajtós változat rendelhető TGI kivitelben, még ebben a hónapban azonban a Variant TGI is meg fog jelenni a kínálatban. A sűrített földgáz tárolására három, együttesen 115 literes tank szolgál. Ezekben 17,3 kilogrammnyi gáznak van hely, amivel WLTP-ciklus szerint 400 kilométert tud megtenni a Golf. A jármű továbbá egy 9 literes benzintankkal is rendelkezik, arra az esetre, ha a CNG kifogyna.
A Golf TGI-t egy 1,5 literes, négyhengeres, 129 lóerős benzinmotor mozgatja, mely száz kilométeren 4,1-4,3 kilogramm CNG-t fogyaszt, 111-117 gramm szén-dioxid-kibocsátást generálva kilométerenként. A Miller-ciklus szerint működőd erőforrás kompresszió viszonya 12,5:1.
Alacsonyabb emisszió, kedvezőbb ár
A CNG használatából a benzinével és a dízelével összehasonlítva 25 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-emisszió keletkezik. Biometán vagy e-gáz használatával a kibocsátás még tovább csökkenthető. Előbbit növényi hulladékból, míg utóbbit a felesleges mennyiségű, megújuló forrásból származó elektromos árammal állítják elő. Mindezen felől a CNG elégésével kevesebb szén-monoxid és nitrogén-oxid keletkezik, továbbá a CNG sok országban a benzinnél és a dízelnél jóval olcsóbban tankolható.