Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lehull a lepel az osztrák hiperautóról
A 2020-ban, bécsi székhellyel alapított Deus Automobiles bemutatta első termékének koncepcióját: a Deus Vayanne egy tisztán elektromos hiperautó lesz, amiből a tervek szerint mindössze 99 darab készül 2025-től.
Nem a tömegek számára fog autókat gyártani a Deus Automobiles, bár ez talán nem meglepő annak fényében, hogy eleve a luxusautók készítése a fő profilja a 2020-ban, Bécsben megalapított cégnek. A vállalat első terméke egy tisztán elektromos hiperautó lesz: a Vayanne New Yorkban mutatkozott be április közepén.
A modellből mindössze 99 darab készül, így valóban egy szűk kör tagja lesz, aki vehet ilyen autót. Azt még nem tudni, mennyire kell mélyre nyúlni a zsebbe egy Vayanne megvásárlásához, de vélhetően eléggé. Az első példányokat 2025-ben szállítják le.
Brutális teljesítmény
Az autó végsebessége meghaladja a 400 kilométer/órát, míg állóhelyzetből 100 kilométer/órára a gyártó szerint kevesebb, mint két másodperc alatt (1,99 másodperc) lesz képes felgyorsulni a sportautó. Ehhez a sebességhez 1640 kilowatt, vagyis mintegy 2200 lóerő párosul, az autó által leadható maximális nyomaték 2000 Newtonméter.
A gyártó célja az volt, hogy kifejlessze az első olyan elektromos autót, aminek teljesítménye eléri a 2200 lóerőt, ám közben kényelmes és prémium vezetési élményt nyújt. Annak ellenére, hogy egy hiperautóról van szó, a Deus a mindennapi használatra is alkalmasnak tartja a modellt.
Az autót az osztrák cég az Italdesing-nal és a Williams Advanced Engineering céggel közösen fejlesztette ki – írja az electrive.com.
Nem lehet vele bárhol menni
A mindennapi használattal ellentétes az autó egyik-másik paramétere, például az, hogy annyira le van ültetve, hogy a padlómagassága mindössze 120 milliméter. Nem éppen egy kátyús útra tervezett autó, ráadásul a szerencsésebb úthálózattal rendelkező országokban sem lesz egyszerű városi környezetben használni a fekvőrendőrök miatt.
Az autó súlya 1810 kilogramm lesz, kettő, három vagy négy villanymotor hajtja majd a járművet, ezekhez a motorokhoz akár 160 kilowattórás akku is társulhat. A hatótáv elérheti az 500 kilométert is, bár feltehetőleg nem úgy, hogy az ember a maximális gyorsulást és a végsebességet is kiélvezi.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!