Gyártók Külön vállalatba szervezheti az elektromos autók fejlesztését a GM

Külön vállalatba szervezheti az elektromos autók fejlesztését a GM

autopro.hu/V.M. | 2020.08.07 16:22

Külön vállalatba szervezheti az elektromos autók fejlesztését a GM

Fotó: GM Corporate Newsroom

A General Motors nem zárja ki annak lehetőségét, hogy az elektromos autókkal kapcsolatos fejlesztéseit külön vállalatba szervezze. A cél a befektetői bizalom elnyerése lenne, a lépés azonban lehet, hogy nem hozná meg a várt eredményt.

Hirdetés

Az elektromos gépkocsik gyártásával foglalkozó vagy arra készülő cégek a befektetők kedvelt célpontjaivá váltak. A Tesla értéke idén elérte a 304.8 milliárd dollárt, nyolcszorosan múlva felül a GM-ét. A Nikola értéke pedig – annak ellenére, hogy 2021-ig nem várható számottevő bevétel – júniusban és július elején meghaladta a Fordét. A Fisker és a Lordstown Motors pedig egyesülés révén fog jelentős tőkéhez jutni.

A befektetők azonban a „tradicionális” autógyártókat nem jutalmazzák ugyanígy az elektromos járművek terén folytatott fejlesztéseikért – mondta el Emmanuel Rosner, a Deutsche Bank elemzője az Automotive Newsnak. Szerinte az egyik módja, hogy a GM több elismerést kapjon, a villanyautó-fejlesztések külön cégbe szervezése, majd tulajdonrész nyújtása az új befektetőknek. A GM 2023-ig legalább húsz új elektromos modellel tervezi bővíteni kínálatát.

Rosner a GM második negyedévi eredményeinek ismertetésén a vállalat vezérigazgatóját, Mary Barrát az elektromosautó-fejlesztés külön egységbe szervezéséről kérdezte, amire Barra úgy felelt, hogy minden lehetőségre nyitottak, ami növelné értéküket a befektetők szemében. Bennfentes információk szerint jelenleg nem tervezik külön vállalat létrehozását, habár az ötlet már 2018-ban felmerült.

Korántsem lenne kockázatmentes döntés

Dan Levy, a Credit Suisse elemzője szerint a lépés lehet nem is hozná meg a várt eredményt. Úgy véli, lehet, hogy az új cég eleinte jelentős tőkét vonzana, azt viszont semmi nem garantálja, hogy a befektetők tűrni fogják a veszteségeket úgy, ahogy a Tesla esetében.

A másik kockázat abból ered, hogy a befektetők elfordultak a GM-től, ambiciózus elektromobilitási tervei ellenére, a területen folyó fejlesztések kiszervezése pedig még rosszabb helyzetbe hozhatja az amerikai autógyártót.

Kiemelt Partnereink