![Alacsonyabb vámokat szeretne a BMW a Kínában gyártott Minire](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1153929/elektromos-Mini_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Alacsonyabb vámokat szeretne a BMW a Kínában gyártott Minire](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1153929/elektromos-Mini_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Gyártók Kínai céggel mélyíti kapcsolatát a VW
Fotó: Volkswagen Newsroom
A Volkswagen márka technológiai keretmegállapodást kötött a kínai Xpeng elektromosautó-startuppal. A wolfsburgi székhelyű cég az Xpengben részesedést is vásárol. Közben a SAIC és az Audi ügyletét is megerősítette a konszern.
Az Xpenggel kötött új együttműködéssel a Volkswagen fel akarja pörgetni az elektrifikációs stratégiáját Kínában. Mindenekelőtt a fejlesztés ütemének növelését tűzi ki célul: „a cél az új vásárlói és piaci szegmensek gyors elérése, ezáltal szisztematikusan kihasználva Kína dinamikusan növekvő e-mobilitási piacában rejlő lehetőségeket” – írta a Volkswagen.
A megállapodás részeként a Volkswagen és az Xpeng közösen fejlesztenek ki két elektromos középkategóriás modellt, amik a tervek szerint 2026-ban kerülnek piacra. Ez a két, részletesen még nem ismertetett modell a MEB termékportfóliót egészíti ki, és Kína-specifikus járművek lesznek. A megállapodás magában foglalja az „új helyi platformok jövőbeli közös fejlesztését is az intelligens, teljesen összekapcsolt elektromos járművek következő generációja számára” – írták a közleményben, de ezt nem fejtették ki részletesebben.
A VW részéről az együttműködés a Volkswagen Group China Technology Company-n (VCTC) keresztül valósul meg. A közlemény szerint több mint 2000 fejlesztési és beszerzési szakértő fog dolgozni az új intelligens, teljesen hálózatba kapcsolt elektromos járművek fejlesztésén.
A két gyártó közötti együttműködés megerősítése, illetve annak hosszú távú mivoltának bizonyítása érdekében a Volkswagen Csoport körülbelül 700 millió dollárt (jelenlegi árfolyamon 632 millió eurót) fektet be az Xpengbe. A közlemény szerint a beruházás tőkeemelés keretében valósul meg, amelyben a VW az Xpeng 4,99 százalékát kívánja megszerezni. Emellett a VW megfigyelői helyet kap az Xpeng igazgatótanácsában – bár valószínűleg szavazati jog nélkül.
Az Xpeng többek között gyors fejlődési ütemével és gyorsan növekvő modellkínálatával szerzett magának hírnevet. Ezenkívül az olyan modellek, mint a P7 és P5 elektromos szedánok, kiterjedt csatlakozási funkcióikkal nyűgözték le a tesztelőket – írja az electrive.com.
A kínai piacon azonban ez csak korlátozottan működik: 2022-ben még valamivel több mint 120 ezer elektromos autót szállított le a cég, idén pedig eddig nem sikerült havi 10 ezernél többet eladnia az Xpengnek – a cég 2022 júniusában ideiglenesen leállította tervezett európai terjeszkedését, de ez év elején új terveket jelentett be.
A közleményben a német autóipari konszern első ízben kommentálta az Audi és a SAIC közötti megállapodást is – ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a SAIC közleménybe jelentette be, hogy az Audival egyetértenek abban, hogy radikális változások mennek végbe a kínai autópiacon, ezért „együttesen fognak dolgozni egy stratégiai megközelítésen, mely garantálja a sikerüket a jövőben”. A két cég lényegében közösen fejleszt elektromos autókat a jövőben, ezt most az Audi anyavállalata is megerősítette.
„Az Audi stratégiai memorandumban állapodott meg kínai vegyesvállalati partnerével, a SAIC-vel a meglévő együttműködés további bővítéséről. Közös fejlesztési munkával gyorsan és hatékonyan bővítik a prémium szegmens intelligens, teljesen összekapcsolt elektromos járművek kínálatát. A terv az, hogy elektromos modellekkel kezdjünk egy olyan szegmensben, amelyben az Audi még nem képviselteti magát Kínában” – írta a Volkswagen.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!
Kiemelt Partnereink